Khamis, 25 Jun 2009

Bini Najib Si Penguin yang "control" ekonomi rupanya Patutlah Ekonomi negara Makin Parah

[Rosmah+Mansor+1.jpg]

Beberapa hai yang lalu ketika berbual bersama beberapa orang aktivis kami terserempak dengan rakan sekelas semasa di sekolah dahulu,wah bukan main bergaya nampaknya maklumlah orang yang berkerjaya.kami pun makan di sebuah restoran di Bangsar Village,al-maklum lah kalau orang " standard" macam ni mesti makan kat restoran Mewah punya.Dalam Pada itu kami pun borak - borak panjang dari hal di zaman persekolahan hinggalah ke hal - hal politik dan masalah - masalah negara.Setelah lama bernual baru la kami ketahui yang mana bekas rakan sekelas kami ini adalah Pegawai Pentadbiran di Kementerian Kewangan dan pada masa yang sama adalah salah seorang dari geng algojo UMNO yang memegang jawatan dalam AJK Pemuda Algojo UMNO Wilayah Persekutuan.Maka kami pun "pancing" begitu banyak cerita dari Rakan algojo yang baru ini sambil menyembunyikan identiti kami sebagai Aktivis Pakatan Rakyat,sehingga sampai cerita Najib Tun Razak Maka suaranya pun di perlahankan kerana mahu menceritakan kisah perihal Isteri "penguin" Presiden kepada Ketua Geng - geng Algojo UMNO/BN ini.Pada ketika mamat ni pecah lobang Pak Lah belum lagi letak jawatan.

Mengikut cerita rakan seorang ini ,katanya Najib main kasar dengan Abdullah. Ada unsur ugutan terhadap Abdullah digunakan Najib. Katanya Najib menggunakan tentera untuk mengugut Abdullah sehingga berhenti. "Apa dia... bentuk ugutan itu," saya ingin tahu lebih lanjut... namun tidak mahu disebut. Bahaya, katanya dan menambah sebab itulah Abdullah ambil semula tentera, Kementerian Pertahanan.

"Kenapa beliau tidak berpakat dengan Ku Li (Tengku Razaleigh Hamzah), sekurangnya beliau tidak berundur secara bersendirian dan tragis begitu, Ku Li boleh belanya," kata saya mengalih haluan percakapan bila beliau enggan memberi tahu.

Selepas kai mempersoalkan tentang Pak Lah dan geng - geng nya kami pun berpatah balik dengan cerita Najib,sebut nama najib saja dia terus cerita sambil membuka dokumen rahsia yang tak sepatutnya di dedahan kepada kami aktivis - aktivis Pakatan ini.

Kata nya"kalau korang nak tau najib tu Takut Bini,belum naik jadi PM lagi dia dah buatkan satu pejabat khas untuk dain Rosmah kat Tempat kerja aku tu(Kementerian Kewangan)"

saya pun bertanya "untuk apa pejabat Rosmah kat situ,apa dia nak buat? takkan nak kawal ekonomi negara ,kalau macam ni melingkuplah nampaknya negara kita yang tercinta ni? "

balasnya semula"tak tahu lah,Bos(Najib) dah suruh buat je lah"

Aku dan Rakan Aktivis pun Pancing lagi "Takkan Pak Lah tak tau akan hal ni"

balasnya lagi" Pak Lah dah tau dah,tapi mengikut kata orang atas Pak Lah kata biarkan je la,,,kemudian hari biar dia(najib) tanggung akibatnya.

Tetapi saya masih tidak mahu percaya. Mungkin cerita itu ditimbulkan untuk memburukkan Najib dan Rosmah sahaja. Kalau pun Rosmah itu mata duitan dan queen control tetapi takkan dia tidak tahu masa dan ketika mana nak tarik dan lembukan Najib. Setidak-tidaknya kalau Rosmah nak menguasi Kementerian Kewangan kawal kontrek dan tander, biarlah Najib angkat sumpah sebagai perdana menteri dulu. Langkah Rosmah itu kalau benar agak tergsa-gesa dan melampau.

katanya lagi"kalau korang tak percaya haaa!!! siasat lah sendiri..."

Macam real je apa yang dia cakap ni,sampai bersungguh - sungguh yakin kan aku.

Tapi setelah meneliti segala cerita - cerita dan laporan dalam suara keadilan dan termasuklah cerita klise mengenai Rosmah menengking Najib di hapadan orang ramai di Kuantan.Maka Yakin lah yang Rosmah si"penguin" juga adalah dalang dalam merosakkan ekonomi negara.Sebab itu lah Pak Lah Kurang selesa apabila berkomunikasi dengan Najib kerana Rosmah sentiasa mengekori rapat dari belakang untuk mengorek segala rahsia negara.Kalau begini lah jadi maka tak hairanlah ekonomi negara satu Malaysia in tunggang - langgang,kerana kita di perintah oleh seorang Perdana Menteri Yang Takut bini....Blah Lah UMNO!....buat malu je

30 ulasan:

jabit berkata...

Najib ni takut kat bini.Nak suruh pakai tudung pun tak berani..hehe..aku dah tgk dalam youtube siapa perempuan puaka ni sebenarnya.

Tanpa Nama berkata...

hello brother ape cite kat kedah skang????????????laporla ckit utk pengatahuan umum...kteorg pun nk tau juga ape cite skang.....lama cerita terkini xnampak.....

The Unspinners berkata...

Anwar tak takut kat bini. Itu yang bawak jantan lembut datang rumah. Jangan marah.

Tanpa Nama berkata...

aiyaaa...
datin rosmah mn da jwtan pa nk control kewangang m'sia..
negara len index komposit suma jato..
m'sia ja yg nekk..
apu lu mau kata??
fitnah tu weii..
bek ampa p bunuh ja mau cmtu..bodoh..!!!

Tanpa Nama berkata...

ko ni memang le ...lain kali menulis tu biar le pakai logik skit .. ni main hentam je ..tak sekolah ke

Tanpa Nama berkata...

Kalau cerita mmg tak jatuh... mcm ketua umum die jugak.. tapi apa pun tarak... lain kali kalau setakat dengar cerita jer aku pun boleh reka.. tapi tak nk pasal itu nama yer fitnah... org nk bukti... bangang punya tuan blog.. kalau hati dah busuk tu ape pun boleh.. janji puas...

DR 1221 berkata...

Kalau SPM takat kredit lukisan jer takyah la citer psal ekonomi

Tanpa Nama berkata...

Ramai pencacai amno yg takleh terima kebenaran dok mencarut cam bodo..kehkeh

Tanpa Nama berkata...

Bodoh! dah ler keje curi tulang, tulis berita men pki dgr dr kwn je, bodoh mcm mak bapak die jugak,

report polis jgn tak report, biar dia merengkok dalam penjara psl buat fitnah.

Jeffry berkata...

KEHKEHKEHKEH BAGUS GAK KLU WAT REPOT KT PULIS NIH!..REPOT PSL PENULIS GOBLOG NI MERAPU, MEMFITNAH, MERACAU TGH2 MLM MENGGANGU KETENTERAMAN ORG RAMAI YEHAAAAAA!!!!

Tanpa Nama berkata...

Itu je ceritanya? bodohnya....memang sahlah PKR ni kaki kencing!!

LeeSlimShady berkata...

ada yang nak jadi macam si parpu kari yang lahir tak cukup bulan ke...asal sakit hati report polis...kah..kah..kah..kah

LeeSlimShady berkata...

err...kat mana mangkuk tu jumpa result SPM aku yang menunjukkan aku kredit lukisan jeh...tak ke banggang tak sudah tu

mrL berkata...

Tuduhan yg mgkuk tandas ni buat amat serius,

1. Najib ugut Pak Lah!

2. Najib guna tentera!

Tuduhan ni sm mcm RPK tuduh Rosmah guna C4 bom Altantuya,

Pihak pemuda atau sesiapa yg berkenaan harus bawa benda ni ke tengah... Repost police! Justice must be serve,

kami mahu bukti, klu ianya tuduhan tak berasas, biar mangkuk tandas ni meringkuk dlm penjara, dibuang kerja, di cop di IC nya ex convict!, dan biar dia susah mencari kerja dan bergaul dengan masyarakat selepas keluar penjara!

LeeSlimShady berkata...

korang tak layak buat report...sebab bukan korang mangkuk !!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Baca biar paham dulu apa yang dia tulis..bodoh..yang suka buat buat fitnahnya blog2 korang nun..

Tanpa Nama berkata...

Tuduhan ini mmg serius, sila bawa ke tengah, jika tiada bukti hukum pesalah, hukum pesalah, hukum pesalah

LeeSlimShady berkata...

hukum pesalah???adoiii..kah..kah..kah

Yang arahkan supaya membunuh altantuya...mana pesalahnya?

yang atur perlantikan hakim mana pesalahnya?

yang bawak lari duit rakyat RM1.7 juta ke australia hingga di tangkap oleh pihak berkuasa Australia ....mana pesalahnya?

yang beri arahan supaya ustaz ibrahim libya di bunuh mana pesalahnya?

Yang ceroboh Dewan Undangan Negeri Perak ...mana pesalahnya?

yang langgar Artikel 72(1)Perlembagaan Persekutuan...mana pesalahnya?

yang langgar artikel 152 Perlembagaan Persekutuan...mana pesalahnya?

mana? ,mana? cakap kat aku mana pesalahnya? tapi yang tulis blog pulak yang nak di tangkap....bak kata Khir Toyo...menyekat kebebasan bersuara..kah...kah..kah..

kelempap la korang...kah...kah..kah...

LeeSlimShady berkata...

yang buat rumah sampai RM24 Juta,tak tau mana di songlap? mana pesalahnya

LeeSlimShady berkata...

18 tokoh politik yang rasuah tu mana Pesalahnya? mana? kah...kah...kah..kah

mrL berkata...

Tuduhan yg mgkuk tandas ni buat amat serius,

1. Najib ugut Pak Lah!

2. Najib guna tentera!

Tuduhan ni sm mcm RPK tuduh Rosmah guna C4 bom Altantuya,

Pihak pemuda atau sesiapa yg berkenaan harus bawa benda ni ke tengah... Report police! Justice must be serve,

kami mahu bukti, klu ianya tuduhan tak berasas, biar mangkuk tandas ni meringkuk dlm penjara, dibuang kerja, di cop di IC nya ex convict!, dan biar dia susah mencari kerja dan bergaul dengan masyarakat selepas keluar penjara!

LeeSlimShady berkata...

apa justice must be serve? heh...

meh la masuk Parti keADILan...kah..kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

bloger bpn masuk ugut kau lee..hehe..diorang dah dengki blog diorang dah x de sokongan..

mrL berkata...

Tuduhan yg mgkuk tandas ni buat amat serius,

1. Najib ugut Pak Lah!

2. Najib guna tentera!

Tuduhan ni sm mcm RPK tuduh Rosmah guna C4 bom Altantuya,

Pihak pemuda atau sesiapa yg berkenaan harus bawa benda ni ke tengah... Report police! Justice must be serve,

kami mahu bukti, klu ianya tuduhan tak berasas, biar mangkuk tandas ni meringkuk dlm penjara, dibuang kerja, di cop di IC nya ex convict!, dan biar dia susah mencari kerja dan bergaul dengan masyarakat selepas keluar penjara!

Tanpa Nama berkata...

1. Najib ugut Pak Lah!

2. Najib guna tentera!

lau tak tau jangan main ckp lah...

pak lah yang UGUT najib tu ada ar...

SYARAT PAK LAH KALAU NAK LETAK JAWATAN

1)JANGAN BATALKAN SEBARANG PROJEK YANG ADA KEPENTINGAN SCOMI
2)PASTIKAN KHAIRY JAMALUDIN MENANG KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA

SAPE YANG UGUT SAPE?

PIKIR LOGIK LAH...

''2)PASTIKAN KHAIRY JAMALUDIN MENANG KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA
""

KENAPA MUKRIZ MAHATHIR KALAH?
KENAPA KIRA UNDI SEBANYAK 700 LEBIH
SAMPAI 6 JAM...SAPE YANG MENANG SEBENARNYA?

mrL berkata...

klu nkorang nk taw Leefatbastard ni keturunan anak haram mengaji tak pandai dgn bantuan kerajaan dapatlah org bahlul mcm dia masuk poly kemudian bila keluar dia rasa pandai sgt dah, tu yg boleh jadi wartawan tulis berita sensasi yg bersumber dr kawan dia, yg kita pun tak tau kawan dia keje ape kat situ takk technician cabok mcm di jgk, p dok menkedarah duit haram keje tak mau nak buat, dasar keturunan anak haram!

LeeSlimShady berkata...

Mana kau tau semua ni !!! aku tak tau pun...

Poly mana aku blajar? dalam Degree yang aku amik lepas Konvo kat University Samsung Of Korea tu ada tulis ke Poly yang mana satu aku blajar tu?

Budak ni betul la...pandai uat cerita

kah...kah....kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

Takat keputusan SPM mcm ko tu msk U mne pon org kg ko tak pndg nyer. Tgk care ko keje skang dh ler, mkn gj buta!

a friend

guab0tak_ berkata...

abis la lu br0...
x lame la lu duduk kat malaysia..
buat fitnah je..
fakta takde..auta lebey...

abis la lu....
BPN dah buat rep0rt..
bye2 br0..bakal terkubur nya bl0g ini..

jgn lupe kutip dana dari kengkawan lu buat bay0r duit mahkamah,duit peguam,duit saman,duit ikat jamin..haha..padan muka lu..

Tanpa Nama berkata...

budak kecik lg rupanya empunya blog ni ....

patut la meracau mcm mat rempit ....hahaha