Rabu, 22 Julai 2009

Akhirnya Suruhanjaya Di Raja di tubuhkan untuk menyiasat Kematian Beng Hock,Geng Algojo kena berhati - hati takut ada yang Kantoi...

Suruhanjaya Di Raja Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock






[teoh_body.jpg]

Setelah Rakyat Bangkit menyuarakan kemarahan atas kematian Teoh Beng Hock dan bersama - sama mengiringi Jenazah Mendiang untuk di semadikan akhirnya kerajaan Pimpinan Rejim Mat Monggol akur kepada tuntutan rakyat yang mana rakyat tak mahu polis yang mengadakan siasatan tetapi harus di tubuhkan satu Suruhanjaya Di Raja untuk menyiasat kematian Teoh Beng Hock.Adakah ini semua kerana hasutan Pemimpin Pakatan yang menghasut rakyat supaya tak percayakan polis? Tidak sama sekali,kita amat percaya kan pihak polis tetapi ada segelintir pegawai polis yang mungkin terlibat dalam skandal pembunuhan ini akan memanipulasi JSJ sebagaimana yang telah berlaku kepada beberapa pegawai polis yang melakukan akuan bersumpah atas jenayah yang di lakukan oleh Musa Hasan Yang bersengkongkol dengan Lintah darat.Akibatnya Pegawai - pegawai Penyiasat itu terpaksa mengubah kenyataan meraka.











Masih ingatkah lagi dengan Kejadian "Mata Lebam" yang di alami oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada tahun 1998? Yang di pertanggungjawabkan ketika itu untuk menyiasat juga adalah pihak polis,tetapi malangnya Pegawai - pegawai polis atasan telah di ikat lehernya oleh geng - geng algojo UMNO sehinggakan mereka membuat kenyataan di dalam media - media tukang - tukang Canang geng Algojo UMNO yang mana Anwar mencederakan dirinya sendiri untuk meraih simpati dari rakyat.Tukang Canang Penipu Geng - geng Algojo UMNO seperti Berita Hairan,Utusan Merapu dan TV3 suku bagaikan Histeria menghebahkan pada rakyat yang mana Anwar telah mencederakan Dirinya sendiri.

[Lambang+Polis.gif]


Pada 20.9.1998, jam 9 malam, ACP Koh Hong Sun atas dakwaan Kes Liwat, Dato' Seri Anwar telah dibawa ke Bukit Aman. Lebih kurang pukul 10.30 malam, bertempat di dalam lokap, Dato' Seri Anwar telah dikenakan serangan fizikal yang serius di mana Dato' Seri Anwar telah ditampar dan ditumbuk dengan kuat dan juga telah dipukul secara 'karate chop' berkali-kali sehingga separa tidak sedarkan diri oleh Tan Sri Rahim Noor, Ketua Polis Negara pada ketika itu. Gani Patail dan juga Tan Sri Musa Hasan, Ketua Polis Negara masa kini, ada bersama-sama dengan Rahim Noor serta beberapa pegawai polis lain pada malam tersebut di tingkat 30 Bukit Aman. Dato' Seri Anwar kemudiannya ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) agar beliau tidak perlu dihadapkan ke Mahkamah. Satu laporan palsu telah dilaporkan ACP Koh pada 21.9.1998 bagi merealisasikan penahanan tersebut.
Selepas diserang dan dipukul, Dato' Seri Anwar berada dalam keadaan separa-sedar dan telah dinafikan rawatan perubatan selama lima hari dan hanya pada 24 / 25.9.1998, barulah beliau dirawat tanpa pemeriksaan oleh Dr Vasantah Ponniah.
Dato' Seri Anwar kemudiannya dibenarkan membuat laporan polis pada 27.9.1998 dan pada tarikh yang sama, Dato' Mat Zain Bin Ibrahim telah dilantik menjadi pegawai penyiasat. Selepas tengah hari, Mat Zain telah membawa dua pakar forensik iaitu Dr Halim dan Dr Zahari untuk memeriksa Dato' Seri Anwar.
Sepanjang siasatan dilakukan, laporan-laporan Mat Zain telah dimanipulasi oleh Gani Patail dengan membawa Dr Abdul Rahman Yusof yang menyediakan laporan perubatan. Mat Zain telah melahirkan kecurigaannya berikutan kejadian tersebut. Tambahan pula, Dr Rahman yang mengeluarkan laporan perubatan tidak pernah memeriksa Dato' Seri Anwar.
Pada 6.11.1998, Tan Sri Mohtar Abdullah, Peguam Negara ketika itu, membuat kenyataan media bahawa beliau masih belum menerima kertas siasatan berhubung insiden mata lebam dan pada 20.11.1998, Mohtar membuat kenyataan bahawa kertas siasatan telah diserahkan pada 19.11.1998, walhal Mat Zain telahpun menyerahkan pada 30.10.1998.
Rentetan insiden mata lebam, dengan jelasnya menunjukkan bahawa Gani Patail dan Musa Hasan terlibat dan merupakan sebahagian konspirasi menyediakan laporan polis palsu yang dibuat oleh ACP Koh berhubung penangkapan Dato' Seri Anwar serta konspirasi menyediakan Laporan Perubatan Dr Rahman yang palsu kerana beliau tidak pernah memeriksa Dato' Seri Anwar secara fizikal.
Berikutan dari Laporan polis Dato' Seri Anwar, Mat Zain memfailkan tindakan fitnah yang berlaku. Dalam Pernyataan Tuntutannnya, Mat Zain menghuraikan apa yang sebenarnya berlaku semasa siasatan insiden mata lebam. Beliau juga menjelaskan tujuan laporan Dr Rahman diadakan adalah untuk menjejaskan laporan perubatan sedia ada serta bertujuan menunjukkan bahawa kecederaan yang dialami Dato' Seri Anwar adalah "self-inflicted".



Namun Pada Oktober 1998 Timbalan Perdana Menteri ketika Itu Datuk Seri (Tun) Abdullah Ahmad Badawi telah menyarankan Penubuhan SuruhanJaya Diraja Menyiasat Kecederaan Datuk Seri Anwar ketika dalam Penjara.Siasatan Demi Siasatan di lakukan sehinggalah pada akhir 1998 Satu Kebenaran telah terbongkar apabila melalui siasatan itu yang melakukan kezaliman terhadap Anwar Ibrahim adalah Ketua Polis Negara Tan Sri Rahim Noor.Dalam Pada Itu Tan Sri Rahim Noor sendiri telah mengakui itu perbuatannya itu dan Natijah dari perbuatan Tan Sri Rahim Noor dia telah di pecat dari Jawatan KPN dan Menjalani Hukuman Penjara selama 6 bulan manakala 2 ekor mangkuk ayun lagi yang mana telah memalsukan dokumen kecederaan Anwar di penjara Masih lagi bebas dan Hidup bahagia dengan penuh Hina iaitu Musa Hasan dan Ghani Patail.



Bukan Sahaja Anwar tetapi adik angkatnya iaitu Sukma Darmawan Samistaat,


Di dalam Kes Sukma, beliau dituduh dibawah Seksyen 377D Kanun Keseksaan dimana pihak pendakwaan secara mala fide cuba mengaitkan Dato' Seri Anwar dengan perlakuan liwat ke atas Sukma. Di peringkat Mahkamah Sesyen, Sukma telah diwakili oleh peguam yang dilantik pihak polis, iaitu En. Mohamed Noor Bin Dom. Oleh kerana Sukma telah didera dan diperlakukan tanpa peri-kemanusiaan, beliau berada dalam keadaan tertekan (duress), maka Sukma telah mengaku salah terhadap pertuduhan dan dijatuhkan hukuman penjara 6 bulan, walaupun beliau sebenarnya tidak bersalah!

Sukma kemudiannya telah memfailkan Notis Rayuan terhadap sabitan dan hukuman atas alasan bahawa pengakuan bersalah yang dibuat olehnya adalah akibat deraan dan layanan buruk yang diberikan oleh pihak polis semasa tahanan reman.


Pada 10.12.1998, Sukma memfailkan permohonan lanjutan masa untuk memfailkan Petisyen Rayuan bersama Afidavit Sokongannya yang menyatakan:

* Beliau telah dibogelkan didalam bilik berhawa dingin, dikasari, digari oleh 6 pegawai polis, dimalukan, didera dan dipukul;



* Beliau telah ditelanjangi, diambil gambar di hadapan doktor forensik semasa beberapa sampel diambil dari beliau.



* Beliau telah diugut dan dikasari melainkan beliau mengakui pernah melakukan hubungan homoseksual dengan Dato' Seri Anwar.



* Apabila beliau telah mengada-adakan cerita yang tidak benar dan memberitahu mengenai hubungan homoseksual yang palsu dengan Dato' Seri Anwar yang akhirnya dijadikan sebagai satu pengakuan palsu barulah Sukma diberikan layanan yang baik, gari beliau dibuka dan beliau dibenarkan memakai pakaian semula.



* Beliau telah dinafikan hak untuk melantik peguam pilihannya dan telah diugut agar tidak menggunakan peguam yang dilantik oleh keluarganya dan diugut bahawa beliau akan didakwa dengan kesalahan yang lebih berat melainkan beliau menggunakan khidmat peguam yang dilantik oleh polis.



* Beliau ingin melantik Karpal Singh sebagai peguamnya tetapi tidak berupaya untuk berbuat sedemikian. Sebaliknya polis telah meminta beliau untuk membuat laporan polis mengatakan beliau tidak pernah melantik mana-mana peguam.


* Beliau telah dipaksa untuk mengaitkan Dato' Seri Anwar terhadap pertuduhan yang dikenakan terhadap beliau dan pengakuan bersalah beliau adalah bukan secara sukarela tetapi adalah kerana tekanan keterlaluan.




Begitu lah skrip drama yang olah semula oleh geng - geng algojo UMNO,kalau dulu 'Lebam' sekarang 'mati' kalau dulu yang menyiasat adalah polis tapi hari ini yang menyiasat adalah SPRM kerana ini semua adalah skrip perjalanan untuk menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor kerana keberkesanan nya telah dilihat apabila penangannya telah di kenakan kepada 3 ekor katak sehingga jatuhnya Kerajaan Pakatan Rakyat negeri Perak biarpun selepas ini UMNO dan Barisan Nasional akan berdepan dengan tindakan Antarabangsa di Mahkamah Parlimen Komanwel di London atas sebab mencabul sistem demokrasi,jadi skrip yang sama juga di main kan di Negeri Selangor namun ini yang mereka terima.dengan tertubuhnya Suruhanjaya kita pun akan tertanya bagaimana dengan laporang siasatan polis yang telah di kelentongkan dek Tukang - tukang canang Geng Algojo yang di katakan sudah siap 60 % ? Persoalannya siasatan ini mensasarkan 2 ADUN Pakatan yang seolah - olah di gambarkan sebagai Suspek utama dalam kes ini iaitu Peguam Mendiang M.Manoharan ADUN Kota Alam Shah dan Majikan Mendiang Sendiri Iaitu Ean Yong Hian Wah, ADUN Seri Kembangan dan juga Exco Selangor,Sedangkan Suspek yang berada dekat 50 meter Radius dengan Mendiang iaitu Pegawai Penyiasat SPRM tidak pula di sasarkan sebagai suspek utama....sampai "part" ni pun nak kelentong satu Malaysia lagi ke....Dengan tertubuhnya Suruhanjaya ini kita akan saksikan berapa ramai lagi Barua - barua Geng Algojo yang terlibat.......

*Sehingga artikel ini di tulis ke semua pegawai - pegawai SPRM telah pun di gantung tugas untuk memudahkan Suruhanjaya Menjalankan Siasatan.

Dan ketika ini jua lah Ketua Geng Algojo Ampang Isamil Kojo(nama pun dekat - dekat Algojo), petang ini bersama 50 Ekor penyokong Beruk Afrika nya telah turun berdemo untuk menyatakan taat setia dan sokongan mereka kepada SPRM.


[2207-umnoampang-protest-1.jpg]


Mangkuk Ayun - Mangkuk Ayun ini bersama beberapa rakan mereka dari serpihan BN telah berkumpul disebuah tempat letak kereta di hadapan sebuah pasar raya milik Towkey antarabangsa.

Mereka telah menayangkan placard dan sepanduk tanda sokongan mereka kepada SPRM.

Mereka juga telah merlaung-laungkan slogan :

‘ Jangan jadikan Malaysia Republik’

DAP, PKR, PAS prejudis. SPRM jadi mangsa’

SYABAS ...DI UCAP KAN KEPADA BERUK - BERUK AFRIKA TERSEBUT KERANA MENYOKONG KEJAHATAN YANG DI LAKUKAN OLEH SPRM.

BAGUZZZ.......................

13 ulasan:

Basuh Baju berkata...

jangan siasat je..tp tak dakwa..hehe

LeeSlimShady berkata...

kalau tak akwa kita Demo besar - besaran

Jali berkata...

Kes Linggam dulu pun tubuh siasatan di raja tapi takde dakwa pun..yang ni plak,siasat punya siasat akan bertemulah nanti kepala gengsternya..siapa pula le yang malang utk dijadikan kambing hitam cam kes Altantuya dulu..rakyat dah semakin hilang kepercayaan terhadap BN ni.

Unknown berkata...

oh...aku adalah seorang hipokrit..teknition yang makan duit haram kerajaan...guna kemudahaan kerajaan yang aku keji...suka mencacacerba blog orang lain...muka mcam berok..lepastu kata kat org lain berok....dengki dengan blog org yang ada sambutan....copy ntree org lain..lepas tu masuk dalam bog sendiri...angap ajer la otak ko kecik mcm otak burung unta....takdak akai nak tulis ntree sendiri...menyumpah seranah org adalah permainan aku.....
www.payahsungguh.blogspot.com

Unknown berkata...

ops..ko pon sama makan duit haram dari kerajaankan?berhenti kerja jer la...

A-I-B berkata...

Aku ingat beruk yang meracau kat atas tu terlepas dari kandang kot. Kat blog nie pun dia meracau, agaknya mintak makanan sbb UMNgok tak bagi makan.

reek berkata...

The only party trying to stir this up as a racial issue are all the moronic Umno gangs and Umno controlled media. So, Yang Bodoh Nazri - please stop accusing others of racial incitement!

I can't help but notice BN desperate measures to stir racial emotions with killings of first Kugan and now Teoh. We know Umno got away with it in 1969. Now we hope our PAS comrades will put you Umno dogs in check.

BN fall is now complete……….Nazri will be shitting in his pants soon!

San berkata...

Malaysians are very naive.

It is pretty clear that the MACC is operating like the German or Soviet secret police of the ruling party to punish opposition members.

How more transparent can they get? We must be all completely idiots to even discuss MACC.

Something like the MACC has to be completely independent or not in existence at all.

This is truly outrageous, as would be the case if the Mafia ran the police force.

yuking berkata...

Umno cybertroopers have to keep pushing the nonsense on DAP and spin, otherwise how to protect MACC?

Boleh berkata...

F***k Muslims and all malay pig in Malaysia.

I feel ashamed to call myself a Malaysian nowadays because you malay pig are making us losing our pride day by day by corrupting the once dignified image of this country, you know Malaysia is now a laughing stock among the non-Muslim countries in the world!

People despise this country still protecting the lame lot and not doing anything to improve the deteriorating situation, still practising double standards among its own people, still expelling the non-malay genius to other countries, still depriving the rights and benefits of other races to its own race, still criticize and blame the Chinese for their minority poverty.

Hey, what is wrong with you malay pig? Haven't you fed yourself enough with the loots yet? Still want more? What a worthless thieves bunch!

You malay pig are worse than a maggot. We need a leader not a faggot to rule this country. Get lost you freak!

For all the bad things you stupid melayu babi say about the Chinese, when you are in trouble and big shit, what do you do?

You come crawling back on your knees to the Chinaman to help you, because you can't trust all your malay pig who are sodomy rapists, incest culprits, drug addicts.

Without the Chinese, you malay pig will still live on trees, swinging from tree to tree like monkeys, or forages on the ground by your 4 legs to eat all the shit.

You malay pig are a truly ungrateful lot - the minute all the Chinese leave Bolehland - you malay pig will collapse into the sea and die - that is your destiny!

I think the problem of malay pig race is their culture - it is in born in their gene - nowhere in the world that you will see affirmative action is focusing on the majority because it is always the minority that need the protection.

Worst, the minority in Malaysia has been systematically marginalized just to suppress them of their growth.

Let the malay pig make Malaysia the most corrupted place to live in and see what happened in 2020? I guess malay pig will go back to Indonesia as Malaysia don't belong to them, they are also immigrants from Sumatra, Sulawesi, Jawa, etc.

Please get it into your pea-sized otak udang plastered with layers and layers of tahi babi encased in your kepala kayu that Malaysia belong to the Orang Asli who are the true bumis of the country.

Niffy pellmell malay pig are in fact pendatang haram who swam across the Melaka Strait illegally from Sumatra. They should be caught, given severe caning and deported back to their pig sties in Sumatra.

julee berkata...

This is just another example of how sick our present government under BN is.

It makes us all wonder how low can they go before the whole country collapses……….

ruyom berkata...

When you believe in God, you would value life! These Umno idiots claim to have faith but don't value one's life, where will they end up in after life! God judge!

LeeSlimShady berkata...

Beruk ni pun sekor la...bila masa aku makan duit haram kerajaan haah.......?