Isnin, 17 Ogos 2009

Wak Sembab lupa siapa Petualang yang sebenar

Petualang cetuskan isu perkauman adalah pengkhianat: Al - Haji Wak Din Al - Malikul Sembab - Sinar

Petualang yang mencetuskan isu berbaur perkauman yang boleh menjejaskan keamanan negara boleh dianggap sebagai pengkhianat bangsa dan perlu ditentang habis-habisan, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata, negara Malaysia yang agak luar biasa dengan kepelbagaiannya adalah aman damai disebabkan dasar yang dilaksanakan kepimpinan terdahulu dan ini perlu dipertahankan.

infrastruktur luar bandar, sekolah khususnya di Sabah.

"Kita nak teruskan (pembangunan), jangan ada yang cuba cetuskan pertikaian ...agenda pembangunan bangsa dan negara ini, inilah yang paling utama, tidak ada yang lebih penting," katanya semasa merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Kudat dan Kota Marudu di sini, hari ini.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno berkata hari ini, situasi dan kedudukan negara adalah dalam keadaan baik di bawah pimpinan Perdana Menteri dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak. -Sinar Harian

Biar betul Wak Din ! Tapi aku rasa la....

Siapakah yang sebenarnya pertualang yang mencetuskan isu perkauman kalau tidak UMNO. UMNO sendiri pun sebuah parti politik yang berasaskan kepada parti politik perkauman. Dimanakah rasionalnya kenyataan Wak Din yang sekarang ini, kerana ingin menonjolkan yang beliau adalah seorang jaguh.

Setelah banyak tanah di Johor telah terlepas ke tangan Singapura dan yang terbaru, pulau Batu Putih yang dah terhempap atas kepala(tapi tak pecah pun). Inilah jasa-jasa Wak Din kita yang boleh diibaratkan oleh Wak Botox(Pak Mat Tempe),"mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih".

Sebagaimana kata beliau "Waktu ini kita (kerajaan) sedang berusaha perkukuhkan ekonomi, pendidikan sosial, kesihatan.....". Apa yang dimaksudkan dengan memperkukuhkan ekonomi, kalau tidak untuk memperkayakan sanak saudara dan para-para kroninya. Itulah yang dikatakan memperkukuhkan ekonomi.

Dalam keadaan dunia yang sedang bergelut dengan wabak H1N1, apakah tindakkan yang telah lakukan. Apakah hendak menunggu sampai keparas 5 juta orang, baru hendak mengambil tindakkan. Sedangkan angka kematian terus meningkat dan mangsanya terus bertambah, kerajaan masih lagi ditahap berpeluk tubuh.

Inikah yang dikatakan membela rakyat Malaysia yang berbilang kaum, sedangkan untuk pergi merasmikan persidangan UMNO bahagian Kudat pun menggunakan harta rakyat. Jika beliau seorang yang bertanggungjawab, gunakan harta parti untuk urusan kepartian.

Maka..... benarlah apa yang dikatakan oleh Wak Botox (Pak Mat Tempe) "mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih" dan"kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa". Tidakkah kena dengan peribahasa yang dilontarkan oleh Wak Botox.

Kerana itulah UMNO mula mengarut tak tentu hala sejak kebelakangan ini setelah melihat Pakatan Rakyat semakin kukuh. Para pemimpin UMNO mula melatah dengan mengeluarkan bermacam-macam kenyataan yang boleh dilihat seperti orang hilang akal.Lihat lah hari ini ada di antara ketua Geng Algojo United Malays National Organisation ni cuba pertikaikan siapa yang buat masjid dan program agama,tetapi tak perlu lah di ceritakan siapa yang robohkan masjid kampung berembang dan Masjid Kampung Rimba Jaya.Tak perlu jua di ceritakan siapa yang mengugut mahu menghuru - harakan negeri Terengganu dan Kelantan sekiranya Undang - undang Hudud yang sudah di wartakan itu di laksanakan juga.Tapi yang bestnya dalam ceramah tu ramai rakyat satu malaysia hadir terutamanya kerusi - kerusi kosong
[5612_1135772045986_1577892545_325825_8165671_n.jpg]
Tapi bagaimana dengan kepetualangan Wak Din pulak?
Masa Wak Din jadi Menteri Besar Johor dulu,Beliau telah memanggil sebuah syarikat besar iaitu Stamford Holding untuk memajukan sebidang tanah di johor seluas 400o ekar kemudian meminta 30% dari tanah itu ,jadi Stamford Holding setuju menyerahkan 30% dari tanah itu.Selepas itu Wak Din meminta untuk memajukan baki 4000 ekar lagi dan meminta bahagian sebanyak 70% tapi kali ini SH tak bersetuju untuk menyerahkannya.Selang beberapa minggu Wak Din Menghubungi SH dan mengarahkan SH untuk menandatangani sekeping surat lagi dan mengatakan SH bukan tuan punya Tanah 4000 ekar lagi,jadi ak Din bagi pilihan pada SH sama ada majukan tanah 4000 ekar dan beri Wak Din 70% atau SH hilang milik keatas Tanah 4000 ekar.Tapi SH enggan lagi maka selepas itu SH telah menerima sepucuk surat dari Kerajaan Negeri Johor yang mengatakan tanah 4000 ekar bukan milik SH lagi.Pelik betul yek....apasal BPR tak siasat Wak Din?
Wak Din pernah gadai Tanah Rezab orang melayu dan pemilikan orang melayu dalam Dana Johor,patut lah Wak Botox tak repek kat Wak Din... Cuti umum yang patutnya hari jumaat Wak in Tukar jadi hari ahad,ape Wak Din nak jadi Atturk ke ape?


Apabila isu liwat yang dijaja oleh Ketua Geng Algojo UMNO tidak mendapat sambutan rakyat, maka mereka telah menggunakan istilah pengkhianat dan pertualang Melayu pula,kalau tak percaya lihatlah ceramah yang di sampaikan oleh Menantu Pak Lah,suami kepada Tun Nori Abdullah di Shah Alam hanya di hadiri oleh ratusan kerusi kosong yang memberi sokongan kepada Parti Algojo ini. Memang UMNO mula ketandusan isu untuk menentang Pakatan Rakyat yang semakin diterima oleh rakyat Malaysia, maka mereka mula takut kepada bayang-bayang sendiri.

KERUSI JEMPUTAN YANG SEDANG MENDENGAR UCAPAN KHAIRY

Ini lah yang terjadi bila ketua Geng Algojo begitu "handal" kononnya nak menyerang orang lain tiba - tiba tindakan nya itu menjadi kebencian pemimpin - pemimpin bahagian,akibat kerana terlalu meluat dan menyampah dengan sikap Wak Din itu AJK UMNO Bahagian Temerloh, Datuk Alimudin isytihar keluar UMNO ketika majlis bersama rakyat yang dihadiri oleh Datuk Seri Anwar, MB Selangor di Mentakab.

Nasib baik helikopter yang bawak Wak Din tu tak terhempas,siap buat pendaratan cemas lagi,jadi ingat lah Wak Din jangan sampai tuhan tu beri pembalasan yang sama yang telah di berikan kepada Khalid Jafri(penulis buku 50 dalil kenapa anwar tak boleh jadi PM) dan bekas AG pun dah kira bersyukur, bertaubatlah Wak Din.

1 ulasan:

Rantong berkata...

"Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan daripada sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu berdosa, dan janganlah kamu mengintip, mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengahnya yang lain. Apakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) Maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima taubat lagi Maha Mengasihani. " (Al Hujurat ayat 12)
_______________________
View Profile: Rantong™