Selasa, 3 November 2009

Ehsan oh Ehsan...Mat Monggol ini macam cerita 10 tahun dulu je

Mat Monggol umum pemberian wang ehsan untuk Kelantan mulai 2010

KUALA LUMPUR - Kelantan akan menerima wang ehsan daripada Kerajaan Pusat hasil pengeluaran minyak di luar pesisir negeri itu mulai tahun hadapan.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, sama seperti Terengganu pembayaran wang ehsan itu diberi setelah Kerajaan Pusat mengambil kira keperluan untuk membangunkan Kelantan serta meningkatkan kesejahteraan hidup penduduknya selaras dengan arus pembangunan negara.

"Bagi memastikan agihan wang ehsan itu dibuat dan dinikmati secara langsung oleh rakyat Kelantan, peruntukan tersebut akan disalurkan dalam bentuk projek pembangunan dan program membasmi kemisminan dan akan disalurkan terus oleh kerajaan (pusat) setelah berbincang dengan kerajaan negeri," katanya di Dewan Rakyat hari ini. - Bernama

Masih ingat akan kerajaan PAS terengganu? dulu pun mereka kata royalti minyak tu Wang Ehsan,kali ni wang Ehsan lagi semua nya berpunca dari telaga minyak di persisir negeri kelantan yang mana Duit Royalti minyaknya enggan di bayar atas sebab masa tu Mahafiraun tengok terengganu di bawah perintah kerajaan PAS dan katanya wang Ehsan akan terus sampai kepada Rakyat terengganu,tapi hari ini bila PAS dah tak perintah terengganu Royalti itu di gunakan untuk membeli 10 buah mercedes...begitu lah alkisahnya kelentong si algojo United Monkey of Nervous Oldies yang kalau dulu di ketuaioleh Mahafiraun tapi hari ini oleh Mat Monggol yang di bawah perintah Mama Penguin.

Oii..tak yah nak kelentong melayu sekadar nak kan simpati rakyat kelantan....kalau betul Wang ehsan....untuk rakyat negeri kedah punya mana??

1 ulasan: