Sabtu, 14 November 2009

Muka Mat Monggil di basahi Air kencing : Terima Kasih BENDERA

[654450046-aktivis-bendera-kencingi-foto-pm-malaysia.jpg]

Oitt..Busuknya muka najib kena kencing...

Media Indonesia kelmarin memaparkan aksi kurang ajar rakyat Indonesia yang melakukan aksi unjuk rasa yang begitu keterlaluan dan di luar dari norma serta susila budaya timur tapi bagi ku itu adalah sesuatu yang bagus kerana nampaknya mat monggol bukan sahaja di benci oleh rakyat 1 malaysia malah dari penduduk sejagat.Diberitakan aktivis Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) telah mengencingi poster Dato Seri Najib Tun Razak,Perdana Menteri Malaysia,Sementara saya mengkagumi akan iklim kebebasan dan demokrasi yang dinikmati oleh rakyat Indonesia berbanding negara kita,sesungguhnya .
sejak sebelum ini kita telah melahirkan rasa malu apabila mempunyai Perdana Menteri yang paling Busuk dalam dunia di tambah lagi dengan dengan sikapnya yang takut bini.
VIVAnews - Sekitar 15 orang dari aktivis Benteng Demokrasi Rakyat atau Bendera melakukan aksi 'penistaan' terhadap foto Perdana Menteri (PM) Malaysia Najib Tun Rajak. Mereka -maaf- mengencingi foto PM Malaysia Najib Tun Rajak.Pantauan VIVAnews aksi itu dilakukan di Posko Bendera, Jalan Diponegoro, Menteng, Jakarta Pusat, Minggu, 25 Oktober 2009.





Ada sekitar delapan foto yang dikencingi demonstran. Usai dikencingi, rencananya foto itu akan dibakar.Untungnya, sekitar 30 polisi yang sudah bersiaga, langsung mengambil foto-foto itu. Kepolisian dari Polsek Menteng, Jakarta Pusat, lalu membawa foto-foto yang usai diperlakukan tidak baik itu.


Tetapi, tidak ada satupun demonstran yang dibawa ke kantor polisi. Polisi yang menjaga sejak tadi juga tidak mengalami perlawanan saat mengambil foto-foto itu.Demonstrasi ini dilakukan sebagai bentuk kekecewaan massa terhadap penyiksaan Tenaga Kerja Indonesia (TKI) di Malaysia.



TKI asal Surabaya, Mautik Hani, mengalami penyiksaan di Malaysia."Mereka tidak kapok untuk menyiksa. kami mengecam," kata Koordinator Bendera, Mustar Bonaventura, di sela-sela aksi.Ini merupakan aksi kedua yang kontroversial. Aktivis Bendera juga pernah melakukan sweeping terhadap warga Malaysia di sekitar Menteng.
LSS*
Jelas sekali ini di lihat sebagai kegagalan mat Monggol menguruskan negara kerana kejadian seperti ini tak pernah berlaku ketika pemerintahan Tunku,Tun Razak,Tun Hussein, Mahafirau dan Dollah Badawi.ni sesuatu yang cukup memalukan.

Tiada ulasan: