Khamis, 1 Julai 2010

Mari seluruh Rakyat Kuala Lumpur kita Bangkit Menderhaka kepada Raja

Dengar sini wahai Rakyat Kuala Lumpur.Nampaknya ada sekor raja dalam wilayah ni yang lebih sudu dari kuah.Hak Milik orang melayu di kampung baru habis nak di kebasnya.Raja tak berdaulat ini seboleh - bolehnya nak meragut segala hak orang melayu di kampung baru.

Lembaga Pentadbiran Petempatan Pertanian Melayu (MAS) Kampung Baru menegaskan pihaknya mempunyai hak dalam proses kata putus pembangunan sambil menyifatkan Raja Nong Chik Zainal Abidin “kurang faham” mengenai peranan badan itu dalam urusan pentadbiran penempatan orang Melayu tersebut.

Justeru Setiausaha Agung MAS Shamsuri Suradi memberitahu, pihaknya mempunyai hak dalam segala urusan di Kampung Baru yang terletak di ibu negara, termasuk dalam hal berkaitan pembangunan.

“Bagaimana beliau (Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar) boleh bercakap MAS tiada hak dalam pembangunan Kampung Baru?

“Selama ini segala hal berkaitan Kampung Baru termasuk pertukaran hak milik tanah akan melalui MAS dahulu... adakah ini dikatakan tiada hak? Apa hak beliau cakap MAS tiada hak?

“Saya rasa beliau tidak faham apa peranan MAS,” kata Shamsuri sambil menambah, Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar perlu belajar semula sejarah Kampung Baru sebelum nak cakap apa-apa.

Sekarang Raja yang tak berdaulat dah pandai nak rampas hak orang melayu.Apa tunggu lagi jom kita Rakyat Kuala Lumpur bangkit menderhaka kepada raja yang tak berdaulat ini!!!!

Humban kan nya......atau Tikam Raja ini di atas Julangan Yeah!!!! halau dia dari istana yeahhh!!!!

Tiada ulasan: