Selasa, 24 Ogos 2010

Kelentong Untuk Melayu Khas Sempena 31 Ogos


KEMERDEKAAN TAK BERMAKNA JIKA TIDAK BERSATU -Melalok

Nikmat kemerdekaan yang dikecapi selama ini tidak bermakna sekiranya rakyat tidak bersatu padu dalam membentuk kerajaan yang kukuh.

Mohamed Khaled Nordin berkata, rakyat perlu mencontohi formula negara maju yang sentiasa memastikan kerajaan teguh dan kuat.
Beliau berkata, sebagai sebuah negara majmuk, Malaysia amat memerlukan kerajaan yang kukuh dan rakyat perlu memainkan peranan untuk membentuk asas negara.

Menurutnya, jika generasi kini memahami perjuangan para pejuang kemerdekaan terdahulu, pasti mereka tidak mudah terpengaruh dengan dakyah pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Sekarang ini, ada saja pihak yang sengaja menimbulkan isu perkauman untuk menjadi hero dan senario itu tidak mendatangkan kebaikan kepada rakyat," katanya.







warghhh...kah...kah.woi! Berok Nak Bersatu Buat Apa!..kah....kah





Kalau setakat ikut Cakap Mangkuk Ayun ni nampaknya 1 Malaysia di mestikan untuk sokong United MuNkEeE.Dah Sah ! Mangkuk Ayun ni Ingat 1 Malaysia ni Bangang Macam orang Johor.Kalau nak jadi Bangang Sebangang - bangangnya maka Ikut lah cakap Mangkuk Ayun ni! Mangkuk Ayun ni dan Geng United MuNkEeE tak layak cakap pasal Merdeka!



Cuba buka balik sejarah kemerdekaan Tanah Melayu.



Ingat pada Tahun 1946!

Ini Bendera Amerika Laknat Lah!!! Bukan Bendera Malaysia


Geng - geng Mangkuk Ayun United MuNkEeE Nervous Oldies telah mengejek Laungan Merdeka yang di laungkan oleh PKMM dan Hizbul Muslimin sebagai "Mentega" dan terus menyindir orang melayu yang mahu merdeka dengan Berkata "Nak Buat Jarum pun tak tahu inikan pulak nak Merdeka"


Wadah perjuangan yang benar - benar Melaungkan "Merdeka" dan mahu menghumbankan Britisah keluar dari Tanah Melayu ni adalah Adalah Parti Komunis Malaya(PKM),Parti Kebangsaan Melayu Malaya(PKMM),Hizbul Muslimin dan Kesatuan Melayu Muda(KMM).

SANG SAKA MERAH PUTIH ADALAH BENDERA MALAYSIA YANG SEPATUTNYA

United MuNkEeE seperti yang tercatat dalam sejarah cuma laungkan "Hidup Melayu" dan jadi Barua Mat Saleh Jerr!!


Mangkuk Ayun ni dan United MuNkEeE cuba nak kelentong Orang Melayu tapi sekarang Zaman Internet,Lebai Yahoo dan Ustaz Google bila - bila masa boleh "pecah lobang".


Tapi kalau nak kelentong gak sila kelentong orang Johor pasal diorang suka kena Kelentong!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

boleh saya tahu sumber pertama (primer) atau rujukan sah rekod sejarah yang anda rujuk bagi laporan anda buat berkaitan 31 ogos 1957? saya sedang buat tesis