Selasa, 22 Mac 2011

ADA MACAM - MACAM SPESIS ORANG GILA!

EKSKLUSIF : 1:5 RAKYAT MALAYSIA BERISIKO JADI GILA – berita hairan

Masyarakat kurang kesedaran rawatan awal penyakit mental.

Sekurang-kurangnya seorang daripada lima rakyat negara ini berisiko gila jika mengalami masalah kesihatan mental dan tidak mendapatkan rawatan dengan segera serta teratur.

Ramalan itu berasas jika mengambil kira hasil Kaji Selidik Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan Ke-3 yang menunjukkan semakin ramai rakyat Malaysia menderita masalah kesihatan mental. Lebih membimbangkan, masalah gangguan fikiran dijangka tersenarai di tangga kedua penyakit utama dunia selepas penyakit jantung koronari menjelang 2020.

Macam - macam punya jenis gila dalam dunia ni,apa tak nampak ke siapa yang gila? dan ada ramai mangkuk ayun yang nak meng"offer"kan diri untuk jadi gila.Ada yang gila nak mengaku anak dara tapi janda,ada yang gila mengaku body slim(Bukan LeeSlimShady) tapi body macam anak badak,ada yang gila nak mengaku "first lady" tapi sebenarnya "Fat Lady".

Ada yang gila nak mengaku pandai tapi bangang! gila kuasa, gila pangkat atau gila - babi itu kira benda biasa.Ada yang gila nak jadi ketua bahagian,ada yang gila nak jadi ketua cabang, ada gila nak jadi ketua menteri dan gila nak rembat kerusi DUN Sarawak....itu "power" punya gila! takde ubat punya tu!!!

Tapi dalam banyak - banyak gila ada pulak yang gila nak buat kerajaang perpaduang! itu penyakit gila yang paling merbahaya di alam maya kerana ia boleh merosak masa depan lebih berbilion Umat Manusia.

Tapi spesis orang gila yang baru di temui adalah di lokasi Pelabuhan Klang,ini orang gila memang "special case" sebab mana punya orang gila dan calon kan orang gila jadi wakil rakyat kat pelabuhan Klang.

Satu lagi Spesis Orang Gila ialah mangkuk ayun di bawah!

Orang gila ni mula - mula di lihat menebeng kat sekitar dan di dalam mahkamah tinggi kat jalan raja di sebelah dataran merdeka pada tahun 1998.Dia tak jadi peguam pun pada Anwar Ibrahim,dia cuma tukang angkat beg pada Allahyarham raja adrusse dan christhoper ferdando abdullah.

tapi gila - babi mengaku dia jadi peguam bela anwar.

Lepas tu terjadi kes sandiwara rampasan senjata di bukit jenalik pada tahun 2000,orang gila ni jadi peguam pada salah seorang yang di tuduh dalam kas Sauk tu.Kes baru main setengah jalan orang gila ni dah cabut lari.

lepas tu gila dok ceramah pasal kes murtad,habis kes murtad kes keracunan arsenik anwar ibrahim,konon rambut anwar dah jadi putih dan kukunya jadi hitam pasal racun ni la...

Tak lama tu orang gila ni jadi presiden peguam syarie,tapi apabila rakan - rakan peguam selidiki latar belakang dia,orang gila tak pernah pun ambil jurusan syariah dalam mana - mana universiti islam.Yang ada pada mangkuk ni hanyalah jurusan "law" dari New Zealand.

Macam mana dia boleh di lantik sebagai peguam syarie??? memang sah jadi gila! lepas tu mengaku jadi peguam anwar semata - mata nak cari publisiti untuk di calonkan dala pilihanraya Umum ke - 12.Sebelum dia berambuss....LSS tak faham kenapa PKR asyik bela dia dulu?????

inilah orang gila paling "real" dalam dunia!!!!!! Kah...Kah...Kah

Tiada ulasan: