Selasa, 5 Julai 2011

Nak Demo Dalam Stadium?? Tolong Bawak Badut Sekali Untuk menyerikan Suasana!

Demo dalam stadium boleh makan kacang kuda! Kalau Macam tu Tolong Badut Sekali Untuk Menyerikan Suasana


Kata Ambiga Pengerusi Bersih 2.0 bila selesai pi mengadap Yang Di Pertuan Agong Sultan Mizan,



“Kami telah mengadakan pertemuan dengan Agong dalam keadaan yang baik dan kami berterima kasih dengan pertemuan ini,” kata Ambiga kepada pemberita sebaik sahaja keluar dari Istana Negara.


“Kami menerima tawaran kerajaan untuk mengadakan perhimpunan di stadium, jadi tiada perhimpunan di jalanan.”


KUALA LUMPUR, 5 Julai — Gabungan Pilihan Bersih dan Adil (Bersih) hari ini bersetuju dengan cadangan kerajaan untuk mengadakan Himpunan Bersih 2.0 pada Sabtu ini di stadium.


Menurut Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreevanesan, keputusan itu dibuat selepas menghadap Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara.


Terlebih dahulu Ambiga yang turut diiringi Sasterawan Negara Datuk A Samad Samad dan Presiden Jamaah Islah Malaysia (JIM) Zaid Kamaruddin memasuki Istana Negara kira-kira pukul 1.55 petang dan keluar pukul 3.15 petang.


“Kami telah mengadakan pertemuan dengan Agong dalam keadaan yang baik dan kami berterima kasih dengan pertemuan ini,” kata Ambiga kepada pemberita sebaik sahaja keluar dari Istana Negara.


“Kami menerima tawaran kerajaan untuk mengadakan perhimpunan di stadium, jadi tiada perhimpunan di jalanan.”


Beliau menambah keputusan itu dibuat atas dasar kompromi sambil menyifatkan ia jalan terbaik.


“Kita akan buat di stadium, ini jalan terbaik,” katanya.


Ambiga menambah pertemuan itu hanya melibatkan pihaknya dan Yang di-Pertuan Agong.


“Tiada Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak),” katanya ringkas menjawab soalan pemberita.


Ditanya maklumat lanjut mengenai perhimpunan di stadium, Ambiga berkata ia akan diputuskan dalam mesyuarat jawatankuasa pemandu Bersih.


“Kita akan tentukan kemudian, kita akan adakan mesyuarat kemudian akan beritahu dalam sidang media,” katanya namun tidak memaklumkan bila sidang media akan diadakan.


Semalam Najib berkata kerajaan bersedia membenarkan Himpunan Bersih 2.0 jika ia diadakan di stadium.


“Ini satu peringatan sebelum terlambat. Jika mereka mahu menyerahkan memorandum dan sebagainya, mereka boleh menunjukkan dengan cara demokrasi dengan bekerjasama dengan pihak berkuasa.


“Kami bersedia menyediakan mereka satu stadium bagi mereka untuk berhimpun tetapi mereka pilih jalan untuk protes. Kerajaan tidak menentang mereka berhimpun di stadium dari pagi sehingga malam. Jangan buat protes jalan kerana ia berisiko kepada negara,” kata beliau.


“Kita sanggup sediakan stadium untuk mereka berkumpul tetapi kenapa mereka memilih demonstrasi jalanan... mesti ada niat lain. Kalau mereka daripada awal kata nak berkumpul daripada pagi hingga malam di stadium dan balik dengan baik, saya percaya pihak kerajaan tiada halangan.


“Kumpullah di stadium, berpekiklah sampai tak larat ... buatlah, tidak menjadi masalah tetapi jangan buat demonstrasi jalanan kerana ia boleh mengundang risiko yang amat berbahaya kepada negara,” katanya.


Selain itu kerajaan negeri Selangor pimpinan Pakatan Rakyat juga bersedia menawarkan stadium jika perlu.


Kelmarin Yang di-Pertuan Agong bertitah agar setiap permasalahan yang timbul — dalam isu semasa merujuk kepada tuntutan Bersih 2.0 diselesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan.


Baginda juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan secara adil dan bijaksana dan “yang pentingnya.”


Sementara itu Naib Ketua Dewan Pemuda PAS pusat Raja Ahmad Al-Hiss berkata, pihaknya menjunjung kasih di atas perkenan Yang di-Pertuan Agong untuk mengadakan pertemuan dengan Bersih.


“Ini membuktikan bahawa Bersih 2.0 bukan pertubuhan haram seperti mana yang didakwa Datuk Seri Hishammuddin Hussein baru-baru ini, perkenan Yang di-Pertuan Agong dijunjung kasih kerana ia bertujuan mendaulatkan sistem demokrasi yang selama ini tempang tanpa dilihat kukuh.


“Rakyat pertegaskan Rukun Negara yang selama ini dipegang akhirnya menatijahkan satu pendekatan yang selama ini tidak timbul dan Yang di-Pertuan Agong akhirnya memecahkan tradisi akan kemelut yang telah lama melanda,” katanya dalam satu kenyataan.


Kata beliau, pihaknya mendesak kesemua mereka yang ditahan kerana terlibat dalam aktiviti Bersih 2.0 dibebaskan serta-merta.


Apa yang Ambiga, Pak Samad Said dan Presiden JIM Zaid Kamarudin bincang dengan Agong hanya depa saja yang tahu.Mungkin Ambiga dan rakannya diberi pilihan samada batalkan terus demo jalanan atau boleh demo tapi dalam stadium saja.Tiada pilihan selain teruskan berdemo tapi dalam stadium.


Jika diteruskan juga demo jalanan barua-barua Umno -Bn akan kata PR dan Bersih 2.0 derhaka perintah Agong dan boleh dicaj memerangi Yang Di Pertuan Agong! Puak silat dah standbye nak halang demo Bersih 2.0.Darurat juga akan diistihar bila polis kata akan minta bantuan tentera untuk halang demo jalanan Bersih 2.0


Apa ada dalam stadium?Rumput dan padang bola serta kerusi-kerusi boleh duduk santai sambil dengar penceramah berceloteh tentang SPR dan 8 tuntutan Bersih 2.0.Sambil tu boleh makan kacang kuda atau kacang pol!


Di luar stadium ada apa?Di luar stadium akan ramai para peniaga yang jual kaset-kaset ceramah, kopiah dan paling tak pernah ketinggalan ialah penjual ubat kuat untuk lelaki!Beli jangan tak beli.


Eloklah tu daripada batal terus lebih baik buat jugak.Kalau batal terus Umno-Perkosa dan pencacainya akan tertawa terbahak-bahak keseronokkan.Selamat berdemo dalam stadium sambil makan kacang kuda.Bawa semua ahli keluarga pakai baju Bersih 2.0 untuk kuningkan seluruh stadium.



TAPI AKU LEBIH SUKA AKAN KATA - KATA PAK BAKAR



Apa salah Melayu jadi anjing, janji Umno berkuasa









Siapa yang tak mahu jadi anjing Umno, 9 Julai kita banjirkan Kuala Lumpur dengan tuntutan rakyat yang mahu pilihan raya adil dan bersih. Pi mampoih la Bersih. Perhimpunan 9 Julai bukan hak Bersih untuk menentukan jadi atau tak jadi semata-mata kerana depa gatal nak jumpa Agong dan nak bodek Agong. Perhimpunan 9 Julai hak rakyat. Kita banjirkan Kuala Lumpur dengan kebangkitan rakyat!

Tak payah berhimpun atas nama Bersih. Kita berhimpun atas nama rakyat. Kita cucikan negara ini dari mungkar terbesar di Malaysia - Umno. Pakai baju warna apa pun tak pa. Cuci!

Aku geram sungguh baca berita bertajuk "Bersih seeks audience with Agong, may put off rally". Nak batal konon. Macamlah perhimpunan tu mak bapak depa yang punya.

Yang PAS pulak cakap macam bagus je. "(Batalkan perhimpunan) itu tidak berbangkit sebab Bersih tidak batalkan," kata Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu. Lepas tu depa qualify pulak statement tadi tu dengan berkata, "PAS bagaimanapun akan tetap menyokong keputusan yang akan diambil oleh Bersih berhubung perhimpunan berkenaan".

Sokong keputusan Bersih? Cit! Bersih dah kata, perhimpunan menuntut pilihan raya adil dan bersih pada 9 Julai ini bergantung kepada keputusan pertemuan pemimpin gabungan itu dengan Agong. Nak tanya Agong dulu boleh buat atau tidak perhimpunan yang menyebabkan Umno menggelejat gila dan buruk kelaku mengalahkan syaitan? Kepala hotak hampa!

Tunggulah sampai babi boleh terbang! Masa tu barulah Agong atau mana-mana raja Melayu akan buat atau izinkan benda yang Umno benci.

Kalau Agong tak bagi, aku dah tau dah apa depa akan kata. Depa akan kata terpaksa batalkan sebab Agong tak bagi buat. Kalau buat jugak, depa takut Umno akan kata depa derhaka. Penghujungnya, pilihan raya akan terus kotor dan tidak adil. Dan Umno akan terus berpesta derhaka kepada Allah s.w.t. dan rakyat. Maklumlah, derhaka kepada Agong tak boleh, derhaka kepada Allah tak pa.

Yang PAS pulak, kita dah boleh congak dengan mudah. Bila Agong tak bagi, Presiden PAS takkan nak lawan Agong. Itu semua orang tau. Maklumlah, dulu PAS Terengganu yang berhimpun di airport Kuala Terengganu sokong Agong ketika krisis perlantikan menteri besar selepas pilihan raya 2008. Orang PAS pun megah sangat dan bercerita sana-sini bahawa presiden depa baik dengan Agong. Dah baik dengan Agong, takkan nak buat benda yang Agong tak bagi. Bila Presiden PAS tak nak, orang PAS takkan nak lawan cakap presiden depa. Maklumlah, wala'. Ada juga orang PAS yang bagi excuse takut nak lawan cakap presiden depa sebab takut dia kena serangan jantung lagi dan pengsan dalam mesyuarat serta terpaksa dikejarkan ke hospital.

Tak mengapa Umno anjingkan kita dengan pilihan raya kotor dan tak adil
Kehendak Agong mesti ikut,
Kalau tak ikut Umno akan histeria kata derhaka

Apa salahnya orang Melayu derhaka kepada Allah
Asal tak derhaka kepada Agong

Negara mesti aman, TV Umno kata
Negara mesti tak diancam perhimpunan haram, polis kata
Mesti aman, mesti tak terancam
Tak kisahlah Umno anjingkan kita dengan pilihan raya kotor dan tidak adil

Asal Umno boleh terus berkuasa
Apa salahnya kita orang Melayu jadi anjing?


Tiada ulasan: