Rabu, 1 April 2009

Inikah Moralnya Kempen BN?

Kehadiran Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan calon BN, Ismail Saffian di majlis makan malam perpaduan di Kampung Baru Kuala Sepetang, sebuah perkampungan nelayan di DUN Kuala Sepetang, Bukit Gantang malam tadi, kini telah menjadi bahan perbualan.
Ini kerana majlis tersebut diserikan dengan konsert tiga gadis manis berimej seksi selepas Zahid dan Ismail selesai menyampai ucapan meminta hadirin menyokong BN dalam pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang 7 April ini.
Tiga artis Cina berseluar pendek biru dan singlet biru itu, menari dan menyanyi lagu rancak sewaktu Zahid sedang mengadakan sidang media di depan pentas tersebut.
Majlis makan malam perpaduan itu dihadiri oleh kira-kira 1,500 orang. Sebelum beredar, para wartawan menemui Zahid untuk meminta penjelasan berhubung ucapannya sebelum itu.Dalam sidang akhbar tersebut, Zahid ditanya mengenai keberkesanan pendekatan nyanyian dan tarian yang digunakan bagi menarik pengundi Cina.
kah..kah....kah ye ke? kalau orang dah naik menyampah jangan kan Undi tengok muka pun tak nak...woi jangan kelentong lah kalau betul orang cina sokong BN apasal MCA dapat satu kerusi DUN jerrkk....
Dalam jawapannya, Ahmad menegaskan bahawa ia “harus dihormati kerana ia sebahagian daripada budaya Cina.”
WOI !!! Seksi tu Budaya Cina kerrr?? nanti aku tanya kat Tian Chua...
“Di kawasan saya, saya bukan memenangi hati orang Cina dengan tarian panas begini. Tetapi kita mesti hormat, ini adalah satu kebudayaan orang Cina.“Di kawasan saya ada 20 peratus pengundi Cina, saya juga pergi ke Tokong Cina dan menghadiri majlis pengkebumian orang Cina.“Saya tahu bagaimana hendak menghormati keluarga orang Cina dan orang mudanya,” tegas Zahid.
kalau macam tu moral terpaksa di ketepikan lah....fuh...ko memang bijaklah he..he..he...kalau macam tu sah UMNO/BN akan di ketepikan...dalam pilihanraya ini...Moral UMNO/BN terlalu teruk.......

2 ulasan:

checkmate berkata...

inilah menteri agama kita..

ulama umno zahid hamidi...

bodoh punya alasan zahid ni...
ini bukan budaya cina...

budaya cina pakai chongsam...
bukan skit nampak betis bodoh punya menteri agama..

LeeSlimShady berkata...

tu la...dulu aku cakap diorang ni mangkuk ko tak percaya....sekarang ko tengoklah..mana tak melingkup konsep islam hadhari kalau macam ini pikirnya menteri agama kita...

ko pikir orang melayu nak sokong ker? hapraklah parti macam ini