Rabu, 1 April 2009

Mampu ke BN menang?kalau ini Keadaannya


Agak - agak orang melayu bukit Gantang nak ke undi Parti Isreal ni?

Sehingga ke saat ini Media - media tukang canang BN terus mencanang dan memukul gendang yang tak sekuat gendang penyokong Pakatan Rakyat di Bukit Gantang dan Bukit Selambau...Meletakkan Fantasi kemenangan 100%, itulah sahaja modal kempen yang mereka mampu sedangkan Pakatan Rakyat memiliki sokongan bukan sahaja dari Penyokong sendiri mahupun Penyokong lawan(BN) Datuk Seri Md. Nizar Jamaluddin yang di tuduh penderhaka kepada Raja kini menjadi Wira rakyat kerana sepanjang Pemerintahannya selama 8 bulan yang diutamakan adalah Rakyat bukannya towkey - towkey besar Melayu,Cina Atau India....Kini Rakyat terutamanya di Bukit Gantang.... Hal ini di akui oleh Timbalan Presiden UMNO iaitu Tan Sri Muhyidin Yasin yang telah saya posting beberapa hari yang lalu...apabila muhyidin hadir pada hari penamaan calon dia melihat kehadiran penyokong pakatan telah menenggelamkan suara - suara penyokong BN...dan menyatakan bahawa rakyat kini kurang yakin pada Najib...
Hari ini dalam dalam Sin Chew Daily dan Juga China Press telah memetik kata - kata Presiden MCA iaitu Datuk Chua Soi Lek mengakui BN sukar hadapi Jentera Pakatan Rakyat...ini kerana Calon BN Ismail Saffian kelihatan berada dalam keadaan sukar berdepan lawannya Mohammad Nizar Jamaluddin - jika maklum balas jentera Umno dan MCA ini tepat. Pada hari keempat berkempen di parlimen Bukit Gantang, seorang pemimpin kanan MCA kecewa calon itu bersama pekerja kempen BN tidak setanding petugas Pakatan Rakyat. Dalam lawatannya ke kampung baru Cina di Simpang dekat Taiping semalam, Timbalan Presiden MCA Dr Chua Soi Lek berkata BN tidak membawa banyak bahan kempen ketika bertemu pengundi....Masalahnya Bahan apa?
cakap jelah Bahan Modal nak berkempen dah habis......
manakala Rakan Blogger melaporkan menerima SMS liar dari konco - konco UMNO yang mungkin bermusuhan dengan Calon UMNO bukit Gantang sehingga mereka sanggup gantung sebuah Banner di sebuah Masjid(masya-Allah...kalau nak memaki hamun pun jangan la dalam kawasan Rumah Allah) ..

Selain itu Rakan blogger juga membongkar komentar dari salah seorang pengujung blognya(betul atau tidak biarlah Allah Sahaja yang akan menentukan nasibnya)....
kata komen tersebut...
Hampir 10 tahun berkhidmat sebagai Setiausaha Majlis Perbandaran M*nj*ng.
Perasuah Tegar* Sepanjang I***** S****** menjawat jawatan Setiausaha Majlis Perbandaran M*nj*ng, 5 kali Majlis Perbandaran M*nj*ng disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) kerana Tender Majlis Perbandaran M*nj*ng hanya diberikan kepada rakan-rakan terdekat.
* Hotel Crystal Sitiawan adalah diantara premis perniagaan yang mempunyai tunggakan hutang Cukai Taksiran berjumlah puluhan ribu tetapi tiada tindakan diambil oleh Majlis Perbandaran M*nj*ng semasa I***** S****** menjadi Setiausaha Majlis Perbandaran M*nj*ng.
* Ketika I***** S****** Menjadi Setiausaha Majlis Perbandaran M*nj*ng, puluhan Kilang/Premis Industri di kawasan Majlis Perbandaran M*nj*ng beroperasi tanpa lesen tetapi tiada tindakan diambil oleh Majlis Perbandaran M*nj*ng.
"Sexual Harrasment" (Gangguan Seksual)
* Beberapa kakitangan wanita Majlis Perbandaran M*nj*ng seringkali diajak untuk tidur bersama termasuk seorang yang hanya mahu dikenali sebagai Puan "R".
* Seseorang itu memerlukan sekeping Ijazah untuk layak memegang jawatan Pegawai Pentadbiran Majlis Perbandaran M*nj*ng tetapi hanya I***** S****** sahaja yang tahu bagaimana Puan "H" yang hanya berkelulusan SPM sahaja layak memegang jawatan tersebut.
* Anugerah Pekerja Cemerlang seringkali dinobatkan kepada Setiausaha Khas beliau Puan "A" yang seringkali dikaitkan sebagai mempunyai hubungan "sulit" dengan beliau.
* I***** S****** seringkali ke Sempadan Thailand untuk mencari "sesuatu". boleh semak rekod keluar masuk di Pasportnya untuk pengesahan (kecualilah beliau keluar masuk melalui jalan yang tak sah).
Salahguna Kuasa*
Seringkali ditegur dan beberapa kali menerima Surat Peringatan dari Yang Dipertua Majlis Perbandaran M*nj*ng kerana menggunakan kenderaan Majlis Perbandaran M*nj*ng untuk parti (UMNO).
* Pernah disiasat Badan Pencegah Rasuah kerana Kediaman Rasmi Majlis Perbandaran M*nj*ng di Sitiawan yang didiami I***** diubah suai sehingga melibatkan kos yang mencecah hampir Setengah Juta Ringgit Malaysia dan akhirnya beliau berpindah ke rumah sewa di Taman Venice Of Perak, Seri Manjung.
Demi Kesejahteraan Rakyat Perak, Insya-Allah dalam masa tedekat ini, kami Rakyat Perak pendukung kebenaran akan membongkarkan lebih banyak lagi kisah I***** S****** dalam Siri Ke-2..!
Demikianlah Komentar pengunjung dalam laman blognya,sama ada betul atau tidak biarlah Allah yang menentukan Nasib si pemberi komen dan Calon UMNO bukit Gantang ini..

Isu masjid menjadi hot secara tiba-tiba apabila terpampang di dada-dada akhbar pencacai PERKEMBAR. Tajuk pampangan adalah gempak mengalahkan isinya.. yang mengetahui cerita sebenar adalah orang-orang yang ada di dalam masjid tersebut, iaitu IMAM MASJID, YAB NIZAR, ZAMBRY, NAIB PRESIDEN PERKEMBAR dan PENDUDUK yg berjemah, wartawan Berita Hairan, Utusan Meloya rasanya takde dalam masjid tersebut.. tapi mana datangnya tajuk NIZAR rampas MASJID/MAJLIS?
Persoalan-mengapa mereka (BeritaHairan & Utusan Merapu ataupun blogger Perapu) tahu cerita ini? mengapa hanya interview Zambry sahaja? mengapa itu? mengapa ini? Adakah sememangnya ini cara kerja mereka selama ini? kenapa tak interview Imam masjid? interview YAB Nizar? interview jemaah? terdapat banyak saksi dalam masjid mengapa hanya Zambry sahaja di interview? Adakah sebab die Mamak Besar Baru? Adakah Zambry sembahyang solo-solo dalam masjid?-TIDAK! Zambry berjemaah.
Maka apabila ini terjadi maka banyaklah spekulasi-spekulasi yang keluar, dari PERKEMBAR mahupun PAS sendiri.. Tetapi pernahkah anda terfikir kenapa isu ini menjadi hot sebegini rupa? Pada pendapat baginda isu ini jadi hot kerana terdapatnya pemimpin / tokoh, tak kiralah PEKEMBAR atau PAS di dalam masjid tersebut.

Tiada ulasan: