Ahad, 14 Jun 2009

Bila Tok Nan Tertangkap Musang dalam Reban Ayam sebelum Pergi Kelab Dangdut

Tok !! Kelab Dangdut "go to hell" tutup berapa? atau bukak sampai 24 jam

ZAID IBRAHIM MUSANG BERBULU AYAM - MAT DANGDUT

MB RAPS ZAID THE ‘WOLF IN SHEEP’S CLOTING

Pahang Menteri Besar Adnan Yaakob today launched a scathing attack on former Umno leader Zaid Ibrahim's decision to join PKR.

Adnan said he was not surprised by the move, adding that Zaid was just exhibiting his 'true colours'.

"Zaid is a "wolf in sheep's clothing"... he thinks he is very smart," he was quoted as saying by Bernama.

"Before he was in the cabinet for a short duration and tried to be a champion of democracy and freedom, but see what he has done against the government," he added.

Apa kah yang di bengangkan dek Mat Dangdut ni? apa yang jaki nya Tok Nan sebab Datuk Zaid Masuk keADILan? Apakah ceritanya?

Pada ketika Datuk Zaid didalam UMNO beberapa bulan yang lalu ada yang memberitahu yang mana Mat Dangdut ni pernah menyokong kuat cadangan supaya Datuk Zaid di pecat dari Tongkang United Malays National Organisation.Atas masalah apa pun Datuk Zaid pun tak tahu kenapa Mat Dangdut marah sangat sebab dia sertai Armada Serangan Pakatan dari dek meriam pembedil keADILan ,sebab dan masalah nya datuk Zaid pun tak berapa kenal sangat dengan Mat Dangdut ni dan Datuk Zaid pun tak pernah buat apa - apa bisnes dengan dia mahu pun kes penyelewengan tanah dan kayu balak di pahang.

Kalau Penyelewengan tu berlaku dan di lakukan oleh Datuk Zaid apa salahnya Mat Dangdut buat laporan polis keatas Datuk Zaid dan buktikan kesalahan Datuk Zaid di mahkamah,ini tak Mat Dangdut buat tuduhan dalam surat khabar.Tapi apa yang terang lagi bersuluh Mat Dangdut pkr egm 130609 zaid ibrahim join party 01dah kecut perut bila Datuk Zaid masuk PKR kerana selama dalam UMNO ni pun Datuk Zaid aktif dalam melakukan perubahan demi perubahan menghapuskan penyelewengan kuasa,Rasuah sehinggalah Datuk Zaid dilantik sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri dan memegang Portfolio sebagai menteri undang - undang beliau meneruskan Tranformasi dalam undang - undang termasuk cuba menghapuskan akta Zalim seperti I.S.A,atau mungkinkah ini sebagai usaha untuk memburuk - buruk kan peribadi Datuk Zaid untuk memberi satu ugutan kepada Bekas Menteri Di Jabatan Perdana Menteri itu agar kes penyelewengan nya terhadap beberapa syarikat yang berurusan dengan Kerajaan Negeri Pahang tidak di bongkar. Mat dangdut juga menuduh dan merungut yang mana Datuk Zaid menerima menerima habuan sehingga Datuk Zaid menjadi kaya,persoalannya di sini mengapa pertikaikan sekarang?kenapa tak pertikaikan semasa Datuk Zaid Berada dalam UMNO dan memegang Jawatan Menteri undang - undang? Yang berapa ramai jadi kaya - raya dan makan duit rakyat sampai boleh bina banglo dengan harga berjuta - juta dan memiliki jet peribadi tu Mat Dangdut tak nak di pertikaikan pulak?

Adakah ni sebagai satu cara untuk memalukan Datuk Zaid dengan memburuk - buruk kan Peribadi Datuk Zaid setelah datuk Zaid menyertai Parti Keadilan Rakyat dengan mengungkit kalau UMNO tak ada, Zaid Tak kan jadi kaya,Sebab kalau macam tu cerita nya lagi baik Aktapkr egm 130609 zaid ibrahim join party 02 Rasmi di mansuhkan begitu sahaja supaya rakyat satu malaysia tahu semua rekod kontrak kerajaan dan projek serta saham yang diberi oleh kerajaan UMNO/BN kepada semua Menteri, bekas Menteri, Menteri Besar dan pemimpin UMNO yang lain serta ahli keluarga mereka.Ini semua Datuk Zaid dah tahu dan nampak dan Tok Nan takut dengan peryertaan Datuk Zaid kedalam PKR bermakna akan membongkar lagi lebih banyak pernyelewangan Pemimpin - pemin UMNO/BN yang merompak terlalu banyak harta dan wang rakyat malaysia.Dalam pada itu saya teringat pada ketika Datuk Zaid menjadi Menteri Undang - undang dulu beliau ada memperkenalkan borang isytihar harta yang lebih ringkas dan juga di gunakan oleh kerajaan Australia pada ketika Pak Lah yang mana menjadi Perdana Menteri ketika itu Mencadangkan agar semua para Menteri dan Timbalan Menteri agar mengisytiharkan harta dan pendapatan mereka .Tapi apa yang berlaku selepas itu? cadangan tersebut terpaksa di mansuhkan kerana ramai pemimpin - pemin kanan UMNO yang membantahnya kerana bimbang nanti Menteri kena berderet - deret beratur kat pejabat BPR untuk ambil kes.Pada penghujung cerita rakyat pun dah tau akan penyalahgunaan kuasa yang di lakukan oleh Pemimpin UMNO/BN dan pastinya mereka akan di tolak dalam Pilihanraya Umum yang seterusnya.Jadi kepada Mat Dangdut saya nasihatkan usahlah tuduh dan memburukkan orang lain kecuali kita sendiri sanggup terbuka untuk memberipeluang kepada rakyat membuat penilaian terhadap pemimpin mereka.

Selagi pemimpin-pemimpin UMNO bergelumang dengan penyelewengan dan rasuah, dan mengajak rakyat benci-membenci antara kaum, tak usahlah mereka buang masa memburukkan orang lain yang berusaha menjalin perpaduan rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama.

Oiii !! Tok Nan ,surat dari ZICO advocates & silicitors ada sampai tak? kalau dah sampai elok - elok standby,jangan sampai keluar kelab dangdut nanti dah kena serbu dek wartawan.

Kah !!! kah !!! Kah !! Harghh !! Hargh !!!

5 ulasan:

mira berkata...

hi leh kenal x?

-mira-

mira berkata...

i slalu nampak u dari carrefour kan,u slalu lama kay ctu.sy nk tau ape u buat kt ctu lame2,pastu i tanye org yg dekat dgn u,baru i dpt tau u no blogger.

LeeSlimShady berkata...

awak nie siapa? awak kerja kat mana? kenapa awak perhatikan saya?

Tanpa Nama berkata...

kalau sokong peliwat buat hape..pro demokrasi konon..blah la ko kelempap

LeeSlimShady berkata...

abih tu yang kau sokong kaki betina tu apasal lak? nak betina supermodel dar onggolia je...yang lain tak de ke?