Ahad, 14 Jun 2009

Nizar di usir dari Dewan Rakyat sejurus selepas angkat sumpah


Lapor- Federation of National Press

Parlimen ,Isnin 15 jun -Hanya kerana melaungkan slogan "Hidup rakyat" dan memaki lilit kepala yang bertulis "Bubarkan Dun" sebagai salah satu kempen Pakatan Rakyat untuk memulihkan situasi demokrasi yang meruncing di Perak ,Sejurus selepas mengangkat sumpah Sebagai ahli Parlimen Bukit Gantang tepat pada jam 10.00 pagi ini, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan empat lagi ahli parlimen lain seperti N. Gobalakrishnan (PKR-Padang Serai), Nga Kor Ming (DAP-Taiping), Ngeh Koo Ham (DAP-Pantai Remis), dan Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) juga diarahkan keluar.Alasan speaker dewan rakyat yang mengeluarkan arahan yang melampau hanya kerana lilit kepala mereka sahaja sedangkan perbuatan memakai lilit kepala tidak menyalahi mana - mana Peraturan Dewan Rakyat tapi dek kerana Tunduk dan Takut kepada Mat Najib si PukiMak, Dewan Rakyat kini dah jadi "Dewan Najib"ini kerana Najib turut berada di dalam dewan ketika Nizar di usir...

Ahli Parlimen Shah Alam, Abdul Khalid Samad berkata tindakan Speaker Parlimen menghalau Nizar dan rakan-rakan lain adalah keterlaluan.


“Tindakan kami tidak menyalahi mana-mana aturan Dewan Rakyat. Tidak ada aturan khusus yang melarang pemakaian lilit kepala. Kami meminta Speaker supaya tunjukkan dimana kesalahan kami,” kata Khalid.

Manakala Di Luar dewan Rakyat kelihatan beberapa Anggota -Anggota keselamatan Dewan Rakyat di kerahkan oleh Geng - geng Al-Gojo UMNO untuk mengarahkan Nizar dan empat lagi ahli Parlimen Pakatan Rakyat untuk menanggalkan lilitan di kepala mereka.

Ini baru pakai lilit kepala diorang dah kecut dan Usir Nizar dari Parlimen,ini belum lagi Nizar buat Usul untuk pertikaikan situasi meruncing yang terjadi di Perak yang berpunca dari sikap Tamak dan Gila kuasa oleh Geng - geng Al-gojo UMNO/BN,agaknya usul itu pun mungkin dilarang dari di bahaskan pasal Speaker Dewan Rakyat tahu yang mana ahli - ahli Parlimen BN gerenti tak terjawab punya sebab mereka tahu itu adalah satu rampasan kuasa dan pencabulan demokrasi oleh Geng - geng Al-Gojo UMNO/BN yang di kepala taik kan oleh PukiMak si Najis Tun Nazak.

Tiada ulasan: