Isnin, 22 Jun 2009

Kerajaan Perpaduan : Geng algojo UMNO gigit jari ,Setongkol batu jatuh atas kepala akhirnya geng algojo berputih mata...

[pakatan-june22.jpg]

Biar putih mata, jangan kuning gigi...Begitulah ungkapan yang paling tepat kalau nak di tujukan kepada geng - geng algojo.Begitu marah nampaknya geng - geng algojo bila agenda kerajaan perpaduan yang disangkakan berjaya untuk menjerat PAS untuk keluar dari PAKATAN RAKYAT lantas menguasai negeri - negeri yang kaya dengan dengan perdagangan seperti selangor,Pulau Pinang dan Kedah tak berjaya melalui isu Kerajaan Perpaduan yang di geletek oleh PAS.
Baru sahaja nak ajak buat kerajaan perpaduan geng - geng algojo dah macam "malaikat" mengajak - ngajak ayam dan sanggup terima macam - macam syarat dari PAS,sudah lah begitu puak - puak yang tidak setuju dengan gagasan kerajaan perpaduan macam histeria di tempelak dan di maki hamun,ini termasuk Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz .Apabila begitu sekali sikap mereka,mereka lupa bahawa Tuan Guru adalah pemimpin tertinggi dalam PAS dan mereka telah mengulangi kesilapan yang telah di lakukan oleh Khairy Jamaluddin jadi inilah akibatnya.
Segalanya berakhir apabila pemimpin Umum PKR mengumumkan bahawa Pakatan Rakyat telah menolak idea Kerajaan Perpaduan bersama geng - geng algojo UMNO/BN .Tidak mungkin PAS dapat melupakan bagaimana Geng - geng algojo UMNO/BN telah melaga - laga kepimpinan PAS pada tahun 1977 sehingga PAS berpecah belah dan "diterajang" sendiri UMNO keluar dari BN.

[pr.JPG]


Alhamdulillah, terlerai sudah kekusutan. Berita RTM jam 8 mlm tadi memaparkan kekecewaan pemimpin UMNO atas pendirian PAS dalam isu kerajaan Perpaduan. Pemimpin Umno semacam orang sawan yang gila talak. Harapan pendokong/ aktivis PAS, jangan hendaknya ada pemimpin kita yang buat U' turn setelah kata sepakat dicapai. Pendirian kita jelas... Dakwah kepada ahli dan pemimpin UMNO akan diteruskan dan inilah yang telah dan sedang kita buat termasuk dengan rakan pakatan.
Kalau ada perjumpaan dengan mana-mana tokoh, ianya mesti telus. Menyembunyikan pertemuan akan menimbulkan prasangka dan kesan buruk pada jamaah. Jangan ada lagi tindakan kita yang membuka ruang kepada geng algojo UMNO untuk memerangkap kita.
Saya sangat mengharapkan pemimpin kita di semua peringkat membuka balik kertas kerja yang ada kaitan dengan ukhuwah yang pernah dibincangkan dalam tamrin tahun 80an lalu. Hari ini topik dan semangat ini hampir lenyap dari jamaah kita.
Bertempur dengan geng algojo UMNO kita seakan mendapat tenaga dan semangat yang baru, tetapi bertempur sesama sendiri, amat meletihkan.
Jom kita kembali ke posisi. Kepada blogger-bloger halakan kembali senapang anda kepada UMNO.
Seronok juga melihat ketua geng - geng algojo seperti khir toyo,fadzil dan idris yunus yang begitu marah dan menuding jari kepada Anwar yang menjadi punca pada kegagalan kerajaan Perpaduan,secara tak langsung menuduh Anwar adalah punca perpecahan Melayu...
Ingat kan Mat Botox ni pandai...rupa - rupanya banggang tak sudah - sudah,Mat Botox lupa kenyataan "mahafiraun" beberapa hari yang lalu yang mana Perpaduan Dalam UMNO takkan dapat di pulihkan selagi Rasuah berleluasa.Jadi perpecahan melayu ini di sebabkan oleh Anwar Ibarhim atau Rasuh dalam UMNO? Nampaknya Ketua Geng Algojo UMNO/BN macam Mat Botox kena masuk sekolah tadika Tadisma kat TTDI balik baru dia boleh cakap pasal Perpaduan.
[wanita+umno.jpg]

tapi yang sebenarnya di maksudkan oleh rakan - rakan dari PAS itu ialah Kerajaan Perpaduan Pakatan Rakyat lah Booooooodoooooohhhhhhh !!!!!!!!!!!!

5 ulasan:

DR 1221 berkata...

"kalau korang menyokong aku hargai,Tapi kalau korang menghentam aku sedia lawan dan jawab apa saja tohmahan korang....."

wahai samseng kg dusun, benar Umno merasa rugi di atas kegagalan UG, rugi kerana melayu akan terus berpecah, sebaliknya kaum lain akan menari kegirangan.

Tapi kalu setakat nak memerintah negara tanpa PAS itu no hal. Bukan didasarkan pada kebolehan, PAS memerintah Kelantan, hammmpeeeh. Isu air sampai sekarang tak kesudahan.

LeeSlimShady berkata...

ye ke pasal isu air? tapi selama 18 tahun tok guru perintah kelantan..aman damai dan takde perpecahan langsung malah rakyat berbilang kaum hidup tanpa provokasi....

tapi najib memerintah secara tunggang langgang dengan konsep 1 malaysianya

Tanpa Nama berkata...

sbb negeri lain diperintah oleh bn jd pakatan yg mengkucarkacirkn keadaan utk merampas negeri tu...kelantan tiada sape dri bn utk mengganggu pentadbiran skarang...yeke kat kelantan aman?????????

LeeSlimShady berkata...

macam mana yang ko kata pakatan yang rampas sebab pakatan menang menang melalui proses demokrasi,yang kucar - kacir tu BN bukan Pakatan.

Kelantan aman Damai di bawah pimpinan Tok guru

Jabit berkata...

Padan dgn muka umno.Pegi mampuih le sorang2.Pura pura sahut konon.Tuduh pas yang cadang tapi diorang lupa yg memula cadangkan ialah si mukris.Konsep kerajaan perpaduan pun umno ni tak faham.Ingat Pas ni bodo ke untuk dipermainkan umno.pas dah kuat didalam Pakatan Rakyat.Insyaallah PR akan berjaya menumbangkan BN pada pru13 nanti..