Ahad, 25 Oktober 2009

Kalau Tak Mahu Di tuduh Pro - UMNO Maka Bermuktamar Lah.

[pas_umno.jpg]

Kemuka bukti sebelum tuduh pro-UMNO - Sinar Harian

SHAH ALAM – Pihak yang menuduh beberapa pemimpin PAS pro-UMNO perlu mengemukakan bukti yang kukuh sebelum berbuat demikian kerana tindakan itu hanya akan menjejaskan perpaduan dalam parti.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman berkata, beliau tidak bersetuju dengan pandangan Pensyarah Fakulti Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Profesor Dr Abdul Aziz Bari kerana tidak memberikan bukti yang kukuh dalam hujahnya.

“Beliau boleh memberi pandangan secara umum tetapi tidak boleh melabelkan mana-mana pemimpin parti sebagai pro-UMNO. Apa bukti yang menunjukkan pemimpin-pemimpin berkenaan pro-UMNO?” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Mohd Khairuddin berkata, dakwaan mengatakan Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai memihak kepada UMNO kerana idea Kerajaan Perpaduan bersama parti itu, adalah tidak berasas sama sekali.

“Saya tidak nampak bahawa Abdul Hadi seorang yang pro-UMNO kerana beliau antara pemimpin yang menjayakan kerajaan pakatan. Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali pula hanya memberikan cadangan untuk menjaga integriti kakitangan awam,” katanya.

Menurutnya, Muktamar Agung Khas (EGM) juga tidak perlu diadakan memandangkan tidak ada isu besar yang perlu dibangkitkan.

Sementara itu, Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasruddin Hasan berkata, masih ada cara lain untuk menyelesaikan masalah selain mengadakan EGM.

“Pertama sekali mesti balik kepada semangat berjemaah dan bermesyuarat dalam parti. Apa saja keputusan dan tindakan mestilah bersama,” katanya.

Ya! itu Memang betul wahai rakan - rakan ku, kalau mahu di kemuka bukti kalau mahu mempertahankan Diri seperti orang di tuduh berbuat salah maka pertahankan lah diri dalam sesuatu perbicaraan,mak dalam jemaah kalau sudah di tuduh sedemikian selain meminta mengemukakan Bukti maka Pertahankan lah diri.Lihat lah akan perlakuan pemimpin - pemimpin kita Yang Sebelum Ini adakah tindakan mereka beradab khusus Hasan Ali pada mula dengan Isu arak,pelik dimana displinnya? mengapa hal tersebut tak di bawa ke meja mesyuarat Exco,jadi di mana Adab Hasan Ali?

Pada Ketikanya Hasan Ali mengkritik Selcat Melalui Media tanpa membincangkan dengan Pemimpin Pakatan Negeri tentang ketidakpuashati nya tentang perjalanan Selcat jadi dimana Adabnya Hasan Ali,mengapa itu yang harus di ketengahkan? sekalipun tidak puas hati boleh terus membantah dalam Dewan Undangan Negeri,jadi mengapa Media yang harus di jadikan saluran yang seolah - olah akan menelanjangkan Sistem itu? lepas satu - satu hal yang di bikin dek Hasan Ali seolah Beliau sudang hilang kerjasama dengan Pakatan jadi di mana Displin Hasan Ali?

Mengapa Tak di tegur? Takut nak Tegur ke?

Takut terima Nasib macam Khalid Samad?

Takut di label Pemimpin PAS pro - Anwar?

Tiada Siapa yang Pro di sini wahai rakan - rakan ku...sedangkan selalu ku ingat rakan - rakan di dalam AMK tak apa agama pun mereka....akan ku tanya di mana Pendirian mereka di sini,adakah mereka di sini kerana Anwar Ibrahim atau kerana erti keADILan.Kalau mereka di sini kerana Anwar Ibrahim akan ku nasihatkan mereka agar meninggalkan parti ini lebih awal kerana sampai suatu masa nanti mereka juga akan senasib dengan Ezam,Lokman,Md.Nazmi,Hamdan dan Norman Taha jadi daripada mereka merosak kan perjuangan ini di kemudian hari ada lebih baik meninggalkannya lebih awal.Tapi kalau mereka disini kerana kerana erti keADILan,kebenaran yang perlu di tegak kan akan ku bakar semangat mereka bak api yang membara,kerana apa?

Jikalau suatu hari nanti Anwar Ibrahim juga antara orang yang menyimpang dari memperjuangankan keADILan dan "pergi" ke sebaliknya apakah kita akan "totok"? fikir lah sendiri,kita di dalam perjuangan ini perlukan Imam perlukan ikon untuk di jadikan satu batu Asas dan semangat,Jadi Anwar Ibrahim Hanya sekadar Imam di depan dan kita adalah Makmum di belakang harus kita sokong selagi di landasan dan harus kita tentang kiranya beliau menyimpang .

Seperti jua Zulkifli Nordin,kerana ada juga rakan yang menyifatkan Zulkifli Nordin jujur dalam memberi kenyataan,persoalannya di mana jujurnya? jujur atas sebab apa? atas sebab dia menyokong Md.Razhi supaya keluar dari Parti hanya kerana rakan - rakan menegur md.Razhi yang semakin merudum prestasinya dalam memberi Khidmat pada rakyat,kadang kala ADUN jiran pula yang kadang - kadang terpaksa mengalas tugas untuk menjaga DUN md. Razhi.

Atas sebab Md.Razhi yang menuntut semula kos perjalanan ulang - alik dari DUNnya ke tempat tinggalnya yang berpuluh ribu ringgit ? untuk apa ?

Lainlah kalau Zulkifli Nordin menyokong tindakan Manickavasagam pada suatu ketika dulu membantah pembinanaan Klang Sentral yang memberi kesulitan pengangkutan kepada penduduk - penduduk yang tingal di Kampung Kuantan Ataupun Kampung Sijangkang kerana itu melibatkan kebajikan penduduk maka saya akan setuju dan berikan sokongan tapi menyokong seseorang yang bertindak atas kepentingan peribadi untuk apa?

selama ini saya melihat Zulkifli Noordin ini kadang kala tak ubah sebagai Kemuncup dalam perjuangan menegak keADILan,sebelum ini pun dia hanya menumpang Tuah "nama" sebagai Peguambela Anwar ketika gelombang 1998 sedangkan pada realitinya Zul cuma tak lebih dari sekadar "pengangkat beg" kepada Haji Sulayman,Raja Addruse dan Mendiang Christhoper Fernando sahaja .


Begitu juga Rakan - Rakan dalam PAS tak kira Pemuda,Muslimat,Ulama mahupun Kelab Penyokong seharus nya Punya budaya tegur - menegur,kerana ini cara kita bukan cara Algojo,kerana Algojo tak boleh kena tegur,sebab kalau kena tegur kang,sikit - sikit Kemunting ,sikit - sikit Kemunting pasal itulah sikap Algojo jadi janganlah di turut !

Kiranya sudah ada Tuduhan di lemparkan maka Pertahan kan lah Diri dalam Muktamar atau Mengakui kesilapan dan Mendisplinkan diri.Bukan untuk orang lain untuk anak - anak cucu dan generasi kita jugak....jadi janganlah pandangan Dr.Abdul Aziz Bari itu di lihat negatif.

Kerana orang menegur sebab masih sayang !

kalau Orang dah benci dah menyampah ! maka tindakan nya ialah buat tak tau jerr..lah jadi jangan sampai macam tu.

1 ulasan:

mohd Ali berkata...

Ana rasa Isu Kerajaan Perpaduan hendaklah dibincangkan secara bersemuka antara Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi,Cikgu Pa, Hasan Ali. Tak patut langsung ada rasa tidak puas hati yang diluahkan secara terbuka antara 2 tok guru. Namapun tok guru, mestilah yang diluahkan berdasarkan firasat terpimpin dari Allah, bukan nafsu… Ana rasa tak patut langsung Pimpinan PAS pusat khususnya menjadi bengkeng(pemarah) dan takkan tak ada perjumpaan sebulan sekali yang wajib bagi pihak pimpinan PAs pusat.
Ana cadangkan Usrah Pimpinan Pusat perlu diwujudkan bagi merapatkan talisilaturahim antara pimpinan.
Zaman dah maju, ambil no tel. dan telefon. Saya dah mula merasakan Blog dah menjadi senjata makan tuan. Lebih merosakkan dari memberi kebaikan.
Ingatlah bila berfikir sendirian, syaitan akan berperanan.Bagi ana dua2 tak salah.
Ana rasa tak perlu mesyuarat luarbiasa, yang perlu sabar luarbiasa.
Bagilah peluang semua orang bercakap, jika ada kerajaan perpaduan Presidenpun kena minta mandat pada ahli.So….nak kalut apa…. Kalau buat sungguh kerajaan perpaduan ana yakin akan dimaklumkan pada ahli.
Ana rasa tahun nie Allah turunkan wabak EGM kot, sampai PAS pun nak kena jugak tak kecuali..
Bagi ana biarlah beberapa orang buat kenyataan ikut sedap mulut, lepas nie kita pangkahlah pimpinan yang ikut sedap kita pulak.sabar……
Ana doakan dua2 tok guru sihat dan tak jatuh sakit akibat daripada banyak berpikir. InsyaAllah PAS tetap teguh. Kami anak2 PAS anggap dua2 macam Ayah dan Bonda, dua2 kami sayang, dua2 kami hormat. Tapi Ayah dan Bonda takkan kalau nak gaduh depan anak2. Betul jugak kata arwah ayah takkan dalam keluarga takdak bergaduh, tapi kita adik beradik yang lain tak patut jadi batu api, patutnya kita jadi pendamai.Tak patut masuk campur kalau tidak akan jadi lagi kecoh. Alih2 dok tahun depan dapat adik baru lagi. InsyaAllah, Amin.