Jumaat, 27 November 2009

ADUKA TARUNA : Lagi sekor MuNkeE di tengah - tengah landskap politik

kalau jumpa ular kasi ketuk dulu kepala MuNkeE(ADUKATARUNA) ni dulu yek...


Kadang kala kita tak akan sedar siapa yang akan jadi anjing,kadang kala kitak percaya siapa yang jadi barua.Tetapi kewujudan mangkuk ni di tengah - tengah landskap politik negara kita amat menggusarkan dan kadangkala amat membengangkan.Mangkuk ni cuba bagi komen yang paling merapu sama macam parpu kari.


Kadangkala kita pun jadi hairan dari mana kah munculnya MuNkeE yang konon nya berjaya menulis novel jebat lahanat! Barua ni belum buat "research" lagi tentang kewujudan Jebat.Mungkin baghal ni adalah antara salah seorang dari mereka yang pernah di MuNkeE - MuNkeE kan oleh agen - agen United MuNkeE,entah lah aku pun tak tau.Adakah MuNkeE ni perasaan atau tak perasaan yang mana dalam kisah jebat tu wujud kekeliruan dalam 2 watak penderhaka.
Mungkin oleh kerana MuNkeE tak banyak penyelidikan dan pembacaan baru lah dia hentam nak menulis,tu sebab mangkuk ni tak perasan yang mana dalam sulatuss - Salatin karya Tun Sri Lanang mengatakan watak penderhaka adalah Kasturi tapi dalam "movie" dan buku sejarah mengatakan Jebat yang menderhaka.

Jadi akhirnya Barua ni tak jumpa akan kekeliruan itu dan dia pun " main tembak" je lah,sebaiknya novel tu tak sepatutnya di beli.


Tapi kadang - kadang aku pun nak pesan gak pada pada Baghal ni tentang banyak perkara sebelum dia terasa dirinya pandai sangat nak mengulas akan tindakan Tuan Guru yang menasihatkan menantunya supaya meletak jawatan dalam PMBK.Yang paling baik sepatutnya di buat ialah baghal ni sendiri yang meletak jawatan sebagai blogger.


Barua ni takde pengalaman cuma sekadar nak seronok menghentam Tuan Guru hanya kerana Tuan Guru membatalkan rancangan nya nak menunaikan ibadah haji ,alasan Mangkuk ni kata kerana Tuan Guru nak menyelamatkan persepsi.


Mangkuk ni tak faham apa apa yang di maksudkan dengan istilah korban oleh itu aku rasa di tak payah ulas lah siapa yang patut berkorban, di korban dan siapa yang telah terkorban.Sebab aku takut nanti silap gaya barua ni pulak yang jadi mangsa korban kena langgar dek lori pasir aje....


Wallah..hu..alam


Hari ni Mangkuk ni ulas mengenai konpirasi "Kolonel Mat", tapi aku rasa antara Kolonel tuh...mangkuk ni adalah salah seorang dari "Sargeant" nya.Sarjan yang menyerang kiri dan kanan dengan Tujuan nak memecah belah kan Jemaah.


Jadi bagi aku,aku rasa mangkuk ni pun sama lah dengan kata - kata pepatah,musang berbulu ayam,setan bertopengkan malaikat atau lebih tepat lagi Si BARUA mengaku Pemerhati Bebas.Jadi ada baik Wak Banjar keluarkan Link dia dari ABO....sebab kehadirannya cuma nak melaga - laga kan jemaah.





Aku Rasa Barua ni tentu kenal dengan MuNkeE ni.....mana la tau kott sebab aku rasa haram jadah dua ekor ni member kamcing kott.....tapi style hentam nya ada beza sikit pasal MuNkeE ni ni hentam secara halus yang haramjadah dalam gambar di atas hentam secara gila - babi.

2 ulasan:

kayukelat berkata...

tak ada gambar ke Aduka Taruna ni, mcm parpukari ni. elok siarkan aje gambar dia

LeeSlimShady berkata...

dah...aku dah siarkan pu dalam facebook...cuma adukataruna ni je tak jumpa gambar dia...buku dia ada lah....