Isnin, 7 Disember 2009

Royalti Minyak : Mat Monggol kelentong kaw - kaw lagi

Apasal Kelantan tidak boleh paksa Kerajaan Pusat ?

Kerajaan Negeri Kelantan tidak boleh memaksa Kerajaan Pusat membayar royalti minyak kerana perkara itu tiada dalam peruntukan undang-undang kelentong Mat Monggol setelah katak bersuara semalam.

Bagaimanapun, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Al- Monggoli Al - Penguin Mummy masih hendak memberi sumbangan kepada Kerajaan Negeri Kelantan dengan apa yang dipanggil sebagai wang ihsan kerana ini menunjukkan bahawa Mat Monggol tak habis - habis nak kelentong satu malaysia berkenaan Royalti Minyak yang menjadi hak rakyat negeri kelantan.

Timbalan Menteri Kewangan yang juga barua Mat Monggol, Awang Adek Husin yang kebulur sangat nak jadi MB kelantan hari tu berkata, perbezaan royalti dengan wang ihsan ialah, wang royalti disalurkan melalui Kerajaan Negeri dan wang ihsan pula disalurkan melalui agensi Persekutuan. Lagi satu kelentong bangang yang cuba di kelentongkan pada rakyat satu malaysia,


Macam lah rakyat 1 malaysia ni bangang sangat tak boleh nak kesan setiap patah perkataan yang di ungkap kan oleh mangkuk ayun ni.Kerajaan Negeri mana satu yang nak di salurkan royalti tu ? kalau tak kerajaan negeri kelantan.Macam mana nak dapat royalti kalau kerajaan pusat tak bagi.Wang ehsan ialah simpati kerajaan terhadap rakyat sebab itu di salurkan melalui agensi persekutuan tapi Royalti tu hak kerajaan negeri kelantan yang harus di pulangkan.


woitt ! tak payah lah nak kelentong rakyat 1 malaysia ni.

“Jumlahnya sama tetapi saluran yang berbeza kerana sebab utama beri kepada agensi kerajaan bagi memastikan ketelusan tapi kalau dah kelentong -kelentong jugak lah pasal yang di salurkan tu bukan rakyat tapi kepada ketua - ketua geng United MuNkEeE di kelantan dan akan di gunakan untuk PRU ke 13.


Sekiranya diberi kepada Kerajaan Negeri maka kerajaan negeri akan melakukan pembangunan yang lebih drastik dan telus sekaligus menafikan suara - suara kelentong geng -geng United MuNkEeE yang mengatakan bahawa negeri - negeri di bawah Pakatan Rakyat sentiasa Mundur.

“Bagi orang Kelantan, mereka dah naik bengkek dengan kelentong demi kelentong yang di main kan oleh geng - geng United MuNkEeE.

Kelentong ini adalah amalan Kerajaan United MuNkEeE dan Perdana Menteri Mat Monggol telah memberi jaminan, wang ihsan itu akan di kelentong dengan telus pada Rakyat Negeri Kelantan dan Rakyat 1 malaysia.

Beliau turut menyarankan rakyat Kelantan untuk menerima dahulu wang ihsan yang diberikan dan melihat ketelusannya selepas itu tapi rasanya tak payah lah kerana Rakyat kelantan dah terpedaya dengan kelentong demi kelentong oleh MukeEe ni.

Oleh dari itu tak payah nak kelentong kaw - kaw sana - sini, di sini kepada Rakyat Kelantan mahupun Rakyat 1 malaysia.i bawah adalah hansard Dewan Negara bertarikh 4 April 1989, mukasurat 993, 994 dan 995 berkaitan jawapan Kasitah Gaddam bahawa Kelantan memang berhak mendapat royalti minyak sebanyak 5%.












kata barua ni lagi jawapan yang diberikan Nazri adalah dari aspek undang-undang negara, undang-undang antarabangsa, undang-undang laut dan pengairan dan dari segi undang-undang Akta Petronas sendiri.

Beliau berkata, Kelantan tidak boleh menyamakan Sabah dan Sarawak kerana mereka sudah mempunyai minyak sebelum membentuk Malaysia dan mereka diberi layanan yang lain kerana diberikan syarat bersetuju membentuk Malaysia iaitu hak-hak mereka dikekalkan.


Woit!! macam mana Mangkuk Ayun ni boleh jadi Menteri haa.... kan dia dah kalah bertanding masa PRU - 12 hari tu kat kelantan??paing tak puas hati ialah kelentong - kelentongnya yang membabitkan Sabah dan Sarawak.Hansard di bawah adalah bukti kelentong Mangkuk Ayun ni.







Pada kaki - kaki kelentong yang senangkatan dengan Parpu kari,papa gomo atau pun geng - geng Barua Penipu negara yang memperoleh bayaran 5% dari setiap kelentong yang mereka tulis tak payah nak kelentong lebih - lebih lagi,sekarang rakyat 1 malaysia dah terbongkar kaki - kaki kelentong kat Dewan Rakyattak payah nak berbuih mulut men'kelentong lagi.


Duit ehsan adalah untuk di salurkan kepada ketua geng - geng United MuNkeE di kelantan tapi Royalti adalah hak Kerajaan Negeri Kelantan seperti yang di tanda tangani dalam perjanjian.Oleh itu kalau tak nak pecah perut tuh lagi baik serahkan semula hak rakyat kelantan boodooh.........

Tiada ulasan: