Ahad, 24 Januari 2010

Padan Muka United MuNkEeE.... akhirnya Melalui kerajaan Pakatan, Rakyat dapat Tanah!

Selama 50 tahun United MuNkEeE menyiksa orang melayu,selama 50 tahun United MuNkEeE menipu orang melayu.Setiap kali pilihanraya calon - calon United MuNkEeE akan menipu orang melayu dengan janji - janji kosong untuk memberikan hakmilik tanah.

Tapi bila dah menang Pilihanraya United MukEeE tak ubah macam Gorilla dapat bunga,mereka terus merampas tanah - tanah orang melayu.Inilah yang terjadi pada penduduk kampung berembang,Rimba Jaya,Kg. Chu Badak dan Kg. Melayu Ampang.

Masih ingatkah lagi dengan Posting Ini??

Woitt....Ini lah sialnya Ketuanan Melayu tu yek....



PERGI TENGOK DI BEREMBANG SEKARANG -KONDO MEWAH TOWKAY BESAR CINA YANG DULUNYA TANAH ORANG MELAYU




BEKAS TENTERA RAYU TIDAK DIPINDAHKAN DARI KAMPUNG WIRA JAYA – berita hairan

Penduduk Kampung Wira Jaya, Gombak dekat sini yang majoritinya terdiri daripada bekas anggota tentera merayu kerajaan prihatin dengan nasib mereka yang diarah berpindah dari kampung tersebut.

Penduduk diarahkan berpindah oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sejak April lalu bagi memberi laluan pelaksanaan Projek Perumahan Rakyat (PPR) di kawasan itu.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Wira Jaya, Sharif Bahaman, 73, berkata, DBKL telah mengeluarkan notis agar mereka berpindah dari kawasan itu ke PPR Ayer Panas dan diberi pampasan RM1,000.

“Notis itu menyatakan kami perlu berpindah dari sini dalam tempoh dua minggu, ia sesuatu yang tidak munasabah dan jika kami enggan berpindah, DBKL akan robohkan rumah dan kami dikehendaki menanggung kos tersebut.

“Atas alasan itu, 40 keluarga yang tinggal di sini sepakat membawa kes ini ke mahkamah dan kes itu akan dibicarakan semula pada 13 Januari ini,” katanya.

Muhammad bertemu penduduk setempat bagi membincangkan masalah yang dihadapi sejak 35 tahun lalu. Sejak mula diteroka, kampung tersebut telah dihuni tiga generasi keluarga bekas anggota tentera yang pernah berkhidmat sejak zaman penjajahan lagi.

Seorang lagi penduduk yang juga bekas anggota tentera, Aris Talib, 58, berkata, walaupun ia kawasan setinggan, namun ia tersusun berbanding setinggan di tempat lain.

“Ketika pembukaan awal kampung ini dahulu, ia dilakukan secara tersusun demi keselesaan penduduk walaupun dalam keluasan 50 x 60 meter persegi untuk setiap rumah.

“Hanya terdapat 100 rumah dalam kawasan seluas dua hektar ini. Kalau sebelum ini penduduk Kampung Desa Pahlawan yang jauh lebih luas dari kawasan ini dapat hak milik, mengapa tidak bagi tanah sekangkang kera ini,” luahnya.

Tambahnya Aris, kini hanya terdapat lebih 30 keluarga bekas tentera yang menghuni kampung itu.

KAH KAH KAH…

INI LAH KERJA UNITED MUNKEE…. REMBAT TANAH RAKYAT MELAYU

KUNNUUUN PROJEK PERUMAHAN RAKYAT. JAMIN ADA BAHAGIAN UNTUK PARA TOWKAY BESAR CINA DAN TOWKAY JUDI.

BEKAS TENTERA PUN… JADI HAMLAU

BEKAS TENTERA MACAM SELIPAR…. DAH ABIS PAKAI BUANG….

nota:
bila agaknya orang melayu akan memiliki kesedaran
selama 50 tahun mereka kena tipu
kenapa agaknya susah sangat nak bagi tahu
cukong dan United MuNkEeE ini berkongsi rompak negara
tapi gerombolan janji pada orang melayu allah hanya milik orang melayu
maka bila dengar ini senanglah hati orang melayu merempat kah.... kah... kah....

nota:
selama 35 tahun ditanah ini .
berapa ratus juta janji sudah didengar.
tiap kali pilihan raya - jangan undi parti cina.
akhirnya tanah di ambil oleh towkay besar china kah..... kah.... kah...........


nota:
ketika penduduk di berembang bangun berjuang
menentang tanah mereka dirampas
towkay - towkay telah mengupah... mengupah siapa untuk menekan dan memukul orang kampong ?

cuba teka?
cuba agak?

towkay mengupah abang long(Pekida) dan abang ngah kah.... kah.... kah.......


TAPI HARI INI !

YB Tan Sri Dato' Seri Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim hari ini mengumumkan bahawa kerajaan negeri akan melancarkan projek besar untuk membantu penduduk Ijok dan Kuala Selangor untuk mendapatkan geran tanah.

Para ahli parlimen Ijok mengatakan bahawa pejabatnya akan akan merilis jadwal bagi 6,000 keluarga yang mula menerima geran tanah awal bulan ini.

"Pada akhir tahun, lebih daripada 90 peratus daripada masalah geran tanah di Kuala Selangor akan diselesaikan.

"Banyak alasan yang diberikan saat itu. Mereka (Barisan Nasional) mempunyai lebih daripada 50 tahun tapi masalah itu (geran tanah ) yang masih belum diselesaikan tapi kami(Pakatan Rakyat) hanya Perlukan 30 bulan untuk menyelesaikan masalah itu, "katanya kepada wartawan di sini.

Terpulang pada Rakyat 1 malaysia ! lihat lah tanya mak cik dan pak cik felda.berapa ramai yang dapat geran. geran digunakan untukmengikat peneroka. kalau undi pakatan tak dapat geran.padan muka. di Perak beratus ribu warga negeri Perak yang dapat geran tanah.di selangor dan kedah pun sama. Anda Undi Pakatan atau tidak itu bukan persoalannya yang penting warga tempatan dapat tanah. kalau dapat tanah Mereka bebas merdeka. rakyat yang bebas merdeka pasti tidak akan mengundi United MuNkEeE kah... kah..... kah........

INGAT LAH WAHAI RAKYAT SATU MALAYSIA! INI BUKAN AMARAN ATAUPUN UGUTAN TAPI INI SATU PERINGATAN.ANDAI MAHU TERUS MEMILIKI BUMI MELAYU INI MAKA ALIH KAN LAH UNDI ANDA PADA PAKATAN.

TAPI.

ANDAI MAHU TERUS MEREMPAT DAN DI ZALIMI OLEH UNITED MUNKEE.TERUSKANLAH MEMANGKAH BN(BINI NAJIB)

Untuk MeNipu Orang

Tiada ulasan: