Selasa, 19 Januari 2010

Pasir pun kena kelentong? Apa punya bangang la Melayu..Kah..kah..kah

sale21miles.jpg image by Rafidinho

Mana sudah hilang itu Pasir?


700 LORI ANGKUR PASIR SILIKA KE SINGAPURA SETIAP HARI – MADEY - mStar

Mahafiraun beranggapan bahawa ada pihak yang tidak bercakap benar apabila sebanyak 700 lori dengan muatan pasir silika didapati keluar dari Johor ke Singapura setiap hari.

Dia berkata, walaupun Menteri Kerja Raya, Shaziman Abu Mansor memberitahu terdapat 500 lori membawa pasir itu ke seberang Tambak Johor setiap hari tetapi jumlah sebenar adalah lebih daripada itu.

Nak tahu macam mana pasir tu boleh hilang? tanya dia

"Saya ingat kita dah hentikan penjualan tanah kita kepada Singapura.

"Seorang teman memberitahu saya bukan 500 lori tetapi 700 buah. Itu jumlah yang banyak," .

Maka al- kisahnya kena kelentong lagi melayu bila Lee kuan yew berjaya juga menggertak pemimpin melayu supaya "menyeludup " Pasir ke singapura dan ini lah akibatnya.Sekarang segala kebenaran dah terbonggeng segalanya,apa yang berlaku sebenarnya bukan sahaja pasir malah habis tanah kat johor dah kena rembat dek towkay - towkay besar singapore termasuk lah wilayah pembangunan iskandar.

masih ingat lagi?

Melayu kalau bangang nampak pelik,kesetiaan melayu pada United MuNkEeE menjadikan orang melayu di johor mudah "MuNkEeE - MuNkEeE"kan.Sebab apa yang peliknya buila melayu MuNkEeE menuduh pakatan telah menjual maruah negara dan tak mahu mempertahankan Ketuanan Melayu,tetapi sekarang apa dah jadi?

Dari apa yang di ketahui Melayu johor lah yang paling totok akan persepsi Ketuanan Melayunya.Orang johor juga paling setia pada United MuNkEeE kerana United MuNkEeE lahir di johor tapi yang paling unik dan bestnya Orang Melayu Johorlah yang paing banyak kena kelentong,Orang melayu johorlah yang paling banyak tergadai tanah dan ini bermakna orang melayu johorlah yang paling Bangang dan MuNkEeE dalam banyak - banyak melayu..kah...kah..kah

Tiada ulasan: