Ahad, 13 Jun 2010

Woitt... Melayu "Bangkit" untuk jadi "Bangang" !






Maka di beritakan berhimpun segerombolan beruk - beruk Afrika di Kuala Terengganu yang di himpun kan oleh geng - geng pro - MuNkEeE dengan membawa bekas mamak bendahara Tun Madey untuk merasmikan perhimpunan bangang dalam sejarah melayu yang berlangsung dalam tempoh 500 tahun.

Di stadium negeri Terengganu memperlihatkan bahawa geng - geng pro - MuNkEeE dari kem anti mat monggol ini hanya berjaya mengumpul seramai 1000 ekor(atau mungkin kurang) beruk - beruk Afrika yang baru belajar nak jadi bangang.

Kehadiran MB Terengganu Datuk ahmad Said untuk menyambut kedatangan bekas mamak bendahara Tun Mahafiraun mengesahkan lagi bahawa Ahmad Said kini mengisytiharkan dirinya sebagai Golongan penentang Mat Monggol dan geng - geng 3N(Najib,Nazri,Nosemah kah..kah..kah)





Ini Bukan gambar Orang Melayu yang bangang tu


Yang ni kot beruk - beruk afrika tu?




Kita juga akan merasakan betapa bengkeknya Mat Monggol bila Mahafiraun di berikan layanan yang istimewa oleh Ahmad Said.Ini juga Menunjukkan Ahmad Said sedang melancarkan serangan balas terhadap Mat Monggol atas titahnya yang mahu Ahmad Said meletak jawatan sebagai MB dan menjadi menteri di Kerajaan Pusat.


Itu Bangangnya Mereka - mereka di Pihak MuNkEeE - MuNkEeE tapi bangang di pihak beruk - beruk afrika ini kita lihat seolah - olah akan membuat kan kita bertanya mengapa mereka jenis melayu yang "baru nak bangkit"?


Persoalannya?






Kenapa pada ketika penduduk Melayu Kampung Berembang,Kampung Melayu Ampang,Rimba Jaya dan Kampung Hidayah di halau macam Anjing Kurap mereka mereka tidak mahu BANGKIT ? untuk bersama - sama para aktivis dan penduduk kampung untuk mempertahankan tanah milik melayu ini dari di gadai kepada towkey - towkey bukan melayu?








Kenapa pada ketika FRU,Polis,Majlis Perbandaran yang menjadi barua kepada si penzalim pihak kapitalis datang untuk meruntuhkan rumah orang - orang melayu di Kampung berembang,Chu Badak dan Rimba Jaya ini mereka tak mahu BANGKIT ? untuk mempertahankan hak melayu.




Kenapa apabila Bahasa Melayu di perkotak - katik kan mereka tidak BANGKIT ? untuk bersama pejuang - pejuang bahasa seperti Sasterawan Negara A.Samad Said,Shahnon Ahmad,Dr.Hasan Ahmad dan Hasni Abbas yang sanggup di tembak dengan Gas pemedih mata bersama ribuan melayu lagi untuk mengangkat semula martabat Bahasa Melayu di Jalan - Jalanraya?





Kenapa apabila kuota Ekuiti melayu dalam sektor awam di hapuskan, kenapa beruk - beruk ini tak mahu BANGKIT? sedangkan itu hak melayu !



Kenapa apabila anak melayu seperti Aminul Rasyid yang mati di tembak dan di tuduh sebagai penjenayah sedangkan kesalahan itu belum dapat di buktikan mengapa beruk - beruk ini tak mahu BANGKIT?



Kenapa apabila Tanah orang Melayu yang di bangunkan di Kg.Baru Kuala Lumpur mahu di gadai pada hartawan bukan melayu tidak pula kelihatan mereka tak mahu BANGKIT? membantah kerana ini akan menyebabkan melayu kehilangan hak!



Persoalan dan pertikaiannya disini apakah sebab dan musabab yang beruk - beruk afrika ini mahu bangkit dalam program yang serba bangang ini?atau baru nak belajar nak jadi bangang pasal Bangkit tak tentu Pasal?


atau baru nak belajar buat kuih bangkit?


Tapi pada Realitinya Bangkit Atau Bangang?



LEESLIMSHADY:


DISINI LSS MENGESYAKI ADA SESUATU YANG MAHU DI LAKUKAN OLEH PAKATAN MADEY - AHMAD SAID KERANA DI SINI MUNGKIN MAHATHIR BERSAMA AHMAD SAID,MUKHRIZ DAN MUHYIDDIN SEDANG MERANCANG GERAKAN "MELAYU BANGKIT MENENTANG MAT MONGGOL DAN MAMA PENGUIN"



ALAMAK! KALAU MACAM NI TERUKLAH ISTERI ROSMAH......



KAH...KAH...KAH...KAH....KAH........KAH

Tiada ulasan: