Rabu, 15 Disember 2010

INI LAH MANUSIA PALING BANGANG DI MUKA BUMI!

NASIB BAIK PENYAKIT BODOH NI TAK BOLEH BERJANGKIT!






KEMBALIKAN PULAU PINANG KEPADA SULTAN KEDAH - zaini hassan - melalok


SAYA dan profesor kajian alam Melayu, A. Murad Merican mempunyai kepercayaan yang sama. Pulau Pinang harus dikembalikan kepada kerajaan Kesultanan Kedah. Bukanlah kerana saya orang Kedah dan Murad orang Pulau Pinang, maka kami bersetuju dengan cadangan itu.

Tapi ia adalah berdasarkan fakta sejarah.

Asal cadangan itu datangnya dari Pengerusi Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah (PSMCK), Wan Shamsuddin Mohd. Yusof melalui kenyataannya kepada Bernama 1 Disember lalu.

Berita itu bertajuk: Kedah dicadang tuntut semula Pulau Pinang:

‘‘PSMCK mencadangkan supaya Pulau Pinang dikembalikan kepada Kedah kerana negeri tersebut pada asalnya kepunyaan Kedah.

Pengerusi PSMCK, Wan Shamsudin Mohd. Yusof berkata, cadangan itu ditimbulkan kerana Pulau Pinang adalah hak milik Kedah sebelum berlakunya perjanjian antara Sultan Kedah dan British pada 1786.

Kalau nak kenal ini lah penulis paling bangang dalam utusan melalok,kalau nak tau ini lah ahli sejarah paling bodoh sekali.Kalau sekali pikir buat apa nak tuntut semula seberang perai dan pulau pinang untuk di kembalikan pada negeri kedah pasal ini negeri sudah berada dalam malaysia.tapi apa yang pelik masa B-end yang memerintah pulau pinang takde pulak bising pasal nak kemabalikan pulau pinang pada kedah.

Kalau berani pergi la tuntut s'pore supaya di kembalikan semula kepada johor seperti hong kong.Kalau nak tau S'pore ni anjing amerika dan israel.Kenapa tiba - tiba muncul pulak idea bangang nak tuntut Pulau Pinang hanya kerana Pulau Pinang kepada kedah bila Pakatan memerintah Pulau Pinang.Dulu masa Si SUKUN perintah Pulau Pinang tak de pulak nak sibuk - sibuk buat tuntutan.

Kalau berani sangat nak buat tuntutan pergi tuntut Singapura,nama asal singapura dalah Temasik yang di perintah oleh Temagi yang kemudian nya di bunuh oleh Parameswara.Singapura pada asalnya adalah sebahagian dari Tanah Melayu,jangan percaya pada si pembohong macam abdullah munsyi yang telah kelentong seluruh anak cucu melayu yang mengatakan Raffles yang jumpa s'pore pada tahun 1819 pada hal Temenggung Ibrahim yang telah jual S'pore pada Raffles.

Apa la punya bodoh persatuan sejarah,yang di baca tu sejarah kelentong yang di tulis oleh nenek moyang para gerombolan.Pejuang melayu macam SI BONGKOK TANJUNG PUTERI yang di tuduh sebagai Lanun dan pengganas oleh barua - barua british macam munsyi abdullah yang telah berjuang untuk mengembalikan takhta johor dan singapura pada Sultan Ali.Sejarah mesti dikaji secara terperinci bukan main hentam "Cromok" saja Bodoh!

Kalau dulu sebelum Merdeka Rumah - rumah penduduk di Alamatkan sebagai Tanah Melayu termasuk rumah Lee Kuan Yew di Singapura Juga turut menggunakan Nama Alamat sebagai Tanah Melayu. Singapura kini dijadikan sebagai Israel dalam Nusantara Melayu untuk memantau semua pejuang - pejuang dari terus memberontak terhadap Israel dan barua - baruanya termasuk gerombolan sendiri.

NOTA PENTING!

Lihat Bagaimana dengan anglo-siam treaty 1909.Tanah melayu hilang empat wilayah, Kenapa tak timbulkan agenda ini? apakah seluruh rakyat malaysia tahu dan sedar bahawa didalam perlembagaan filipina dinyatakan bahawa sabah adalah sebahagian dari negara filipina,mungkin ramai yang tidak sedar hal ini! kenapa persatuan sejarah tidak menimbulkan hal ini?

Jawapannya diorang semua sudah jadi bangang sebab di bodohkan dek gerombolan !

Tiada ulasan: