Khamis, 9 Disember 2010

4 MAHASISWA DI TAHAN DEMO DEPAN PEJABAT MAT MONGGOL


Pada tengahari tadi tadi sekumpulan Mahasiswa berserta anak muda telah berkumpul, depan bangunan pejabat mat monggol dan mama penguin.Mahasiswa dan anak - anak muda telah berkumpul di hadapan pejabat isteri najib untuk menyampaikan memorandum bantahan terhadap kenaikan harga minyak,barang makanan,gula dan bahan bakar kepada mangkok ayun tu.


Para Mahasiswa dan anak muda berkumpul di masjid putrajaya sejak tengahari tadi dan bersembahyang zohor bersama - sama warga putrajaya.sesudah selesai solat jumaat mereka beramai - ramai berarak ke hadapan pintu masuk pejabat PM(PukiMak) utuk menyerahkan memorandum bantahan tersebut.


Tetapi seperti biasa Rosmah telah meghantar beberapa pukimak - pukimak untuk menangkap dan mengasari Mahasiswa dan anak - anak muda.Ini telah menyebabkan empat Mahasiswa telah di tahan. Kini berada di IPD Putra Jaya.Mereka ialah Ahmad Syukri Abdul Razak,Mohd Shahruldeen Ahmad Rosli dan Mohd Ridzuan Othman. Mereka ini telah memimpin
dan mengambil bahagian berdemo sesudah sembahyang Jumaat tadi.

Lihat lah begitu zalimnya mat monggol,sudah lah rakyat di zalimi dengan kenaikan harga barang yang begitu mendadak hingga menyusahkan warga marhaein kini anak muda dan mahasiswa pula yang di tahan bukan atas kesalahan jenayah tapi kerana membantah perbuatan zalim regim rosmah.




Lebih dari 100 orang Mahasiswa dan anak muda dari pelbagai kampus telah berdemo untuk menghantar memo bantahan kenaikkan harga gula danbahan bakar minyak kepada Mat Monggol dan Mama Penguin.Hingga kini belum dapat diketahui sama ada dua Mahasiswa ini

akan menghadapi apa - apa tuduhan.Walau bagaimanapun berita ini telah membakar lagi semangat anak muda dan mahasiswa untuk turun ke jalanraya.

Dan satu lagi gelombang bantahan selepas UKM4 tetapi kali ini kita akanlihat apa pula tindakan mereka kerana sebelum ini alasanya ialah kerana Mahasiswa menyertai Pilihanraya tapi kali ini apa pula alasan - alasan mangkuk ayun tu?

Baru sebentar tadi moderator laman pejuang pro demokrasi telah menerima mesej dari geng - geng revolusi yang mana ribuan Mahasiswa dan Anak Muda telah di maklumkan dengan berita ini dan kini geng - geng Revolusi sedang merancang untuk turun ke jalanraya sekali lagi dengan memobilsasi kuasa Mahasiswa dan anak muda sebagai respon balas terhadap perbuatan Mat Monggol yang begitu zalim.

Tapi tindakan ini pun telah melihatkan bahawa regim mat monggol sudah begitu gerun dengan kebangkitan revolusi anak muda dan mahasiswa.Rakyat khususnya anak muda dan mahasiswa sudah berani mencabar regim mat monggol danpukulanmaut darianak mudadan mahasiswa ini telah membuatkan regim orang tua macam mat monggol sudah semakin kecut perut.

1 ulasan:

Prof. Era Pasca berkata...

sian depa tapi aku suka tang

mat monggol dan mama penguin