Isnin, 28 Februari 2011

Saya ingin Menonton Filem World Invasion: Battle Los Angeles!

JOM TONTON FILEM

Untuk beberapa tahun, terdapat dokumentasi kes-kes penemuan UFO di serata dunia – Buenos Aires, Seoul, France, Germany, China. Akan tetapi pada 2011, apa yang hanya merupakan penemuan sahaja untuk seketika waktu dahulu, kini menjadi realiti yang menakutkan apabila Bumi diserang oleh kuasa-kuasa yang tidak dikenali. Semasa penduduk dari serata dunia melihat kejatuhan bandar-bandar terhebat di dunia, Los Angeles menjadi tempat tumpuan terakhir untuk pertempuran yang tidak diduga.


Kemenangan bergantung kepada staf sarjan Marine (Aaron Eckhart) dan platun barunya untuk bertempur dengan musuh yang tidak seperti mana-mana yang pernah ditemui sebelum ini.


"world invasion : Battle of Los Angeles sebuah filem dari pengarah Jonathan Liebesman yang cuba mengambarkan secara realistik tentang pencerobohan mahkluk asing di seluruh dunia.


Mengambil inspirasi dari filem "Black Hawk Down" dan "United 93"Jonathan Liebesman cuba menarik perhatian penonton dengan memaparkan aksi tempur pasukan marin amerika sebagai salah satu gaya pementasan filem dokumentarinya.


Jonathan Liebesman juga cuba menginpirasikan gaya tempur pasukan marin amerika yang terkenal dengan "skills" nya tersendiri sama seperti yag pernah di lihat di Falujjah dalam perang teluk 2003 dahulu.


hasilnya filem ini tidak di tayangkan dalam teknologi 3D kerana mahu membawa penonton menghayati dan merasai pengalaman dan perasaan berada di tengah - tengah pertempuran kerana sebagai pengarah yang punya citarasa pertempuran tentera merasa bahawa teknik dengan gaya kamera genggam turun gambar akan membuat penonton berasa agak "terkesima dalam saat - saat cemas yang di aplikasikan dalam filem ini.


Dalam slot - slot cemas kedatangan mahkluk asing di kesan melalui satelitdan radar orbit bumi,kelihatan salah seorang sedang mengikuti perkembangan pencerobohan mahkluk asing yang telah menyerang kapal - kapal perang telah mengujakan setiap anggota pasukan marin.


Dari riak wajah semasa memerhatikan pencerobohan dan kemusnahan yang di lakukan oleh mahkluk asing timbul perasaan yang sanga mengujakan,helikopter - helikopter chinnok berterbangan membawa pasukan tempur dan di daratan kelihatan mahkluk asing yang menakutkan sedang melancarkan serangan dan menghancurkan setiap inci bumi amerika,france dan kota - kota utama yang lain di dunia.


Mungkin agak berbeza dengan filem "deep impact" atau pun "independence day" yang banyak memaparkan hanya pertempuran di udara tetapi "World Invasion: Battle Los Angeles" kini menyajikan pertempuran yang lebih kepada pasukan Infantri.


saat -saat cemas,kegelisahan,kerumitan dan harapan di garap agar dapat memberikan satu pengalaman yang amat mengujakan bagaikan ianya adalah pertempuran yang teakhir untuk menyelamatkan nasib masa depan lebih berbilion umat manusia di bumi untuk meneruskan saga kehidupan dari terus di musnahkan.


sebuah filem yang hebat kerana menontonnya bagaikan menonton filem "terminator" yang penuh dengan aksi letupan,adengan peluru bersimpang - siur bagaikan pertempuran ditengah - tengah padang pasir seperti fallujah iraq,tetapi musuh kali ini bukannya tentera iraq tetapi tentera asing dari dunia lain.


Pastikan menontonnya!

Tiada ulasan: