Sabtu, 12 Mac 2011

Mengapa Penyertaan Bob Lokman Kedalam PAS masih di pertikaikan


LSS terbaca satu artikel di dalam tabloid Pro- UMNO iaitu Transisi Yang mana Kononnya menuduh Bob Lokman yang pernah menulis Lirik lagu isabella sebagai Menutup pintu rezeki dengan menyertai PAS.

LSS disini mempertikaikan dakwaan ini,kerana LSS melihat hali ini dari sudut pandang dari segi Sosialisme dan keadialn.Apakah Kerana Nak membalas segala jasa - jasa gerombolan oleh sebab itu mengapa Bob lokman mesti di pertikaikan Menyertai PAS?

LSS Lihat Akhbar juga kini sudah menjadi seekor lagi kanggaru yang tak bertanduk.Persoalannya mengapa perlu d pertikaikan mengapa Bob Lokman menyertai PAS kerana itu adalah Hak seluruh manusia untuk menyertai apa - apa pertubuhan atau PArti Politik.

Proses pembodohan yang di jalankan oleh gerombolan sudah mencapai tahap yang amat kronik,sedangkan mana - mana pertubuhan seni langsung tak mempertikaikan keputusan BoB Lokman mengapa Transisi pulak yang sibuk - sibuk nak heboh.

Mengapa di pertikaikan Bob Lokman yang serati PAS kenapa tak di pertikaikan N.D Lala atau Erra Fazira yang memegang jawatan sebagai Exco Puteri UMNO atau Mawi yang membantu dalam penubuhan Putera UMNO.

Oleh itu LSS harap para penulis di TRANSISI agar tak menjadi seperti dalam kata pepatah "Ibarat seekor katak yang bising satu lubuk lepas hujan turun" kerana tugas penulis akhbar adalah untuk menyampai wadah pemikiran minda yang progresif dan bukan untuk membodoh kan pemikiran bangsa.

Sepatutnya TRANSISI memuji tindakan berani Bob Lokman yang jarang di ambil oleh mana - mana artis terkenal Tanah Air yang bertindak menyertai PArti Opposisi yang lebih radikal kepada kerajaan seperti PAS,walau akhil hayy,renggo arrow dan Ito Blues Gang melakukan perkara yang sama.

Apabila di perhalusi ia adalah tindakan yang amat tepat,ini kerana andai satu hari nanti PAS ingin melantik Senator maka harus di pilih Bob Lokman kerana ikon ini mampu membawa agenda - agenda perubahan dalam sendi dan kebudayaan tanahair dan juga sebagai satu tindakan oposisi kepada Tan Sri Jin Shamsuddin yang kini menjadi orang Kuat UMNO.

Tiada ulasan: