Sabtu, 5 Mac 2011

NATANG GAPO TRANSFORMASI NI???



Transformasi ekonomi Kelantan-Utusan Melalok

KOTA BAHARU 6 Mac - Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, kementeriannya telah pun memulakan perancangan untuk menggerakkan program transformasi ekonomi bagi Kelantan.

Mustapa, yang juga Pengerusi Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Kelantan berkata, kementeriannya telah menjemput 70 tokoh dari agensi Kerajaan Pusat, swasta dan Badan Bukan Kerajaan (NGO) bersidang di sini hari ini untuk membincangkan segala pelan pembangunan bagi Kelantan.

"Dalam persidangan itu, kita juga menjemput NGO daripada persatuan pelancongan dan pembuatan untuk terlibat sekali kerana dua industri itu menjadi pemangkin ekonomi negeri,” katanya dalam akhbar di sini.

Beliau berkata antara perkara yang akan turut disentuh dalam perbincangan itu ialah Pelan Pembangunan Ekononi Wilayah Pantai Timur (ECER).

Mustapa berkata, Kerajaan Pusat telah melancarkan program transformasi di peringkat kebangsaan dan program itu perlu dilaksanakan di peringkat negeri.

Beliau berkata, biarpun Kerajaan Pusat melaksanakan program transformasi itu, namun untuk menjayakannya memerlukan komitmen daripada 14 buah negeri kerana mereka merupakan negeri di bawah Kerajaan Persekutuan.

Mustapa berkata, sebagai anak kelahiran Kelantan, beliau juga ingin melihat negeri itu mengalami perubahan dalam ekonomi.

Katanya, kementeriannya turut menjemput agensi kerajaan negeri untuk terlibat sama membincangkan rancangan transformasi itu.

KAH KAH KAH

woit… PEMBAHARUAN APA NI?.... kah kah kah…

kah kah kah…. APA YANG NAK DI PEM…. kah kah kah..

woit… APA YANG NAK DI HARU … kah kah kah…

woit… HARUAN APA?.... kah kah kah…

kah kah kah…. HARUAN SUKA MAKAN IBRAHIM ALI?.... kah kah kah….

woit… RAKYAT SELURUH MALAYSIA KATA SEMUA OKAY?... kah kah kah..

woit….TAPI MAK CIK FELDA TAK PAHEE!!! NATANG GAPO PROSES…kah kah kah..

woit… MAK CIK FELDA TAK PAHEE!! NATANG GAPO TRANSFORMASI… kah kah kah…

nota:
transformasi ini wayang gapo?
kah kah kah

Tiada ulasan: