Selasa, 17 Mei 2011

Politik Kepala Butoh Lu!


MB Pahang dakwa loji Lynas ‘terlalu dipolitikkan’-Minsider


TEMERLOH, 17 Mei — Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob (gambar) meminta semua pihak menunggu keputusan panel bebas yang mengkaji aspek keselamatan terhadap pembinaan pusat pemprosesan nadir bumi di Gebeng, Kuantan.

Beliau berkata, tindakan berdemonstrasi atau bantahan terhadap pembinaan kilang itu yang didalangi pihak pembangkang dilihat lebih bermotifkan politik semata-mata.

“Semua pihak termasuk pihak pembangkang kelak harus menerima apa juga keputusan panel bebas itu,” katanya ke

pada pemberita di Pekan Kerdau di sini.

Dalam laporan dibawa Berita Harian Online petang ini, Adnan dipetik berkata,

isu pembinaan kilang itu dilihat terlalu dipolitikkan sekali pun Lembaga Pelesenan Tenaga Atom (LPTA) sebelum ini sudah mengesahkan bahawa kilang berkenaan adalah selamat.

Ahad lalu, empat orang termasuk dua wanita ditahan selepas terbabit dalam perhimpunan haram di depan pejabat DAP Pahang kerana membantah pembinaan kilang berkenaan.

Pembinaan kilang bernilai RM700 juta oleh Lynas Malaysia Sdn Bhd, anak syarikat Lynas Corporation dari Australia, di kawasan perindustrian Gebeng itu menimbulkan kontroversi kerana didakwa bakal menghasilkan radiasi yang boleh memudaratkan kesihatan orang ramai.

Beberapa siri penerangan yang dianjurkan LPTA dan kerajaan negeri Pahang di sekitar Kuantan baru-baru ini dilihat tidak memberi kesan positif.

Kerajaan pada 22 April lalu mengumumkan penubuhan satu panel bebas bagi menjalankan kajian terhadap aspek kesihatan dan keselamatan kilang itu.


Demonstrasi Membantah pembinaan Loji Nuklear Lynas di Gebeng Kuantan.

Tempat : Di Hadapan Bangunan KLCC hingga Ke Bangunan Kedutaan Australian

Hari : Jumaat Ini lepas Solat Jumaat


LSS: Dah naik letih tunjuk Lancau! DahNaik Letih Mencarut! Bukan pasal mangkuk Ayun Ni Tak Paham tapi dia punya bangang dah tahap gaban! walau apa pun jangan kita layan mangkok ayun ni sebab kalau loji ni bocor kita akan lihat siapa yang akan mampos dulu.

Mangkok ayun ni dah tentu cabut lari ! jadi sebelum dia me"mampos"kan kita baik kita ramai - ramai tujuk lancau Pada hari Jumaat ini di hadapan KLCC sampai di Hadapan Bangunan Kedutaan Australia!

Jom ramai - ramai tunjuk lancau kat Adnan Yaakob

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ala, suruh aje mereka yang luluskan loji tu tinggal bersama keluarga mereka kat dalam kawasan loji tu sampai bila-bila, tengok mereka mau atau tidak........................

Blog 1 Malaysia berkata...

kepala butoh? eheheh








Politik BN Politik Setan - Undi BN Undi HARAM. Adik2 wajib sebarkan kpd mak ayah dan kawan2. Sayang adik :-)
>>>http://Blog1Malaysia.blogspot.com/<<<