Selasa, 26 Mei 2009

Hindraf : Nak Bendung Provokasi atau Takut Pada Kuasa Kaum India Yang Kini Berpihak Pada Pakatan Rakyat?


Ini lah puncanya mengapa Hindraf Bangkit




Hari ini muncul semula si pengecut - pengecut melayu yang mengaku pembela bangsa kini
kembali menjilat dan mengampu setelah lama bersembunyi.Mereka mendesak agar Kerajaaan BN bertindak dengan lebih tegas lagi kepada golongan - golongan yang kononnya cuba nak menggugat keamanan dan kestabilan negara dengan mengeluarkan kenyataan yang berbau perkauman dan mencabar kedaulatan Undang - undang . Jelas sekali kenyataan mereka ini merujuk kepada Hindraf yang menyatakan hasrat untuk mengadakan perhimpunan kebangsaan.Yang menghairan kan bila UMNO/BN yang mencabar dan melanggar kedaulatan
undang - undang dan Perlembagaan mereka ini berdiam diri,si pengecut - pengecut yang mengelarkan diri mereka sebagai Barisan Bertindak Perpaduan Melayu,PERWARIS dan PROWARIS hanya berdiam diri bila Speaker DUN Perak V.Sivakumar di hadapkan ke Mahkamah atas tindakan nya mengantung ADUN - ADUN UMNO/BN dari sidang DUN,kerana tindakan ini jelas melanggari Artikel 72(1) yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan,tapi dimana mereka?dimana si bacul ini yang kononnya membela Perlembagaan menyembunyikan diri...Bila tersaksikan di depan mata yang mana Sidang DUN Perak di cabuli dengan pencerobohan beberapa ekor "Mangkuk Ayun" yang menceroboh dan mengheret Speaker yang sah dan menggantikan dengan speaker yang Haram dimana kah suara - suara lantang mereka?



Dalam suara - suara Ampu ketua Umum mereka iaitu Osman Abu Bakar yang mahu Hindraf di kenakan tindakan undang - undang semula seperti I.S.A kerana sengaja mencetuskan isu perkauman,persoalannya apabila mereka sendiri yang cetuskan sentimen Perkauman seperti melabelkan kaum cina sebagai pendatang dan Menuduh Dato'Seri Nizar Menteri Besar Perak sebagai Boneka Orang Cina tidak pulak mereka menempelak atau pun menegah...
Pada ketika Najib memansuhkan Kementerian Pembangunan Usahawan dan dan Koperasi yang selama ini menjadi tempat di mana Usahawan - usahawan muda melayu memperoleh modal dan khidmat nasihat dan bimbingan,mengapa mereka berdiam diri?Tidak kah mereka sedar dengan tindakan itu boleh membunuh Potensi Usahawan - Usahawan Muda Melayu,Baculkah mereka?


Bila Najib memansuhkan 20% Kuota Ekuiti melayu dalam sektor awam dan menaik kan Kuota Ekuiti Asing sebanyak 70%,di mana suara lantang mereka?di mana mereka bersembunyi? siapa sebenarnya mereka ini Pejuang atau Pencacai?

Adakah ini digerak kan hanya kerana Hindraf kini memegang pengaruh majoriti kaum India yang mana hari ini secara total penyokong Pakatan Rakyat? Cuba Hindraf ini menyokong MIC dan Barisan Nasional adakah mereka akan di kecam dan di tindas sebegini rupa?


Segala - galanya bermula apabila Hindraf dan masyarakat Hindu mempertahankan Kuil dan tempat ibadat mereka dari di runtuhkan oleh Kerajaan Barisan Nasional,mereka tahu itu hak mereka yang di peruntukkan dalam perlembagaan yang harus mereka pertahankan.Tapi kerana keengganan BN dan meneruskan dasar "autokratik" tanpa memikirkan Hak bangsa lain membuatkan mereka memberontak.


Tapi yang amat menghairan kan Pakatan Rakyat mampu "menjinakkan" Hindraf malah mampu meletakkan Hindraf dalam keharmonian susunan masyarakat yang di semai oleh Pakatan
Rakyat.Bukan setakat itu malah Hindraf sanggup memberi sokongan pada orang - orang melayu dalam Pakatan Rakyat alam apa jua aktiviti tanpa ada walau satu pun sentimen perkauman kerana orang - orang melayu-Islam khususnya dari PAS faham sentimen perkauman amat di tegah oleh Agama dan kebebasan beragama adalah hak yang di iktiraf oleh Islam.

Maka Tuduhan yang mana Hindraf membawa sikap perkauman adalah tidak benar sama sekali.Hindraf memberontak adalah kerana apabila hak dirampas dan Bangsa nya di tindas oleh Barisan Nasional.Jadi jangan lah kita terpedaya dengan dakyah BN dan mangkuk ayun - mangkuk ayun nya itu yang cuba untuk menindas Bangsa lain kerana ini amat di tegah oleh agama. Ini semua di lakukan hanya kerana Hindraf yang membawa suara masyarakat India bertekad menyokong Pakatan Rakyat dan membelakangkan Barisan Nasional hinggakan MIC dan PPP yang selama ini di dokong oleh Orang India lumpuh sama sekali selepas Tsunami politik 8 March.Tidakkah mereka sedar yang mana tindakkan mereka ini hanya akan meningkatkan lagi sokongan masyarakat India kepada Parti komponen Pakatan Rakyat Khusus nya PAS dan keADILan dan menambahkan kebencian mereka terhadap UMNO/BN terutaman nya MIC dan PPP.Tindakan mereka ini tak ubah seperti mencurah minyak ke dalam api.

Tiada ulasan: