Isnin, 16 November 2009

Kalau Jumpa 2 mahkluk ni mana yang patut kita ketuk dulu?


Kalau kita terjumpa dia patut ke kita ketuk dia dulu?

Atau Mangkuk Ayun ini yang patut kita bedal dulu

Anwar tidak tahu sangat hal ekonomi: Dr Mahathir

KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak tahu sangat mengenai ekonomi.

“Bercakap memang pandai tetapi pasal ekonomi dia tak tahu,” katanya kepada media ketika ditanya mengenai pelantikan Anwar sebagai Penasihat Ekonomi kerajaan Selangor dengan bayaran elaun simbolik RM1 sebulan.

Dr Mahathir berkata, bahawa semasa Anwar menjadi Menteri Kewangan ketika berlaku krisis kewangan, Anwar menerima pakai pendekatan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) yang memburukkan lagi keadaan negara ini.

Mengenai bayaran elaun RM1 kepada Anwar, beliau berkata, jika kita bayar RM1, maka nilai yang kita dapat adalah RM1.

Jumaat lalu, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengumumkan Anwar dilantik menjadi penasihat ekonomi negeri itu dengan bayaran gaji RM1 sebulan berkuatkuasa serta merta.

Khalid berkata, pelantikan Anwar yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan bertujuan memperkasa dan memantapkan agenda pembangunan serta memacu pertumbuhan ekonomi Selangor.

Menurutnya, bayaran gaji serendah RM1 sebulan adalah simbolik membuktikan kepada rakyat bahawa Anwar ikhlas bekerja dan tidak mementingkan wang ringgit walupun dibayar gaji semurah itu.

Kalau korang nak tahu ini lah satu kenyataan yang paling bangang khusus untuk membangangkan rakyat malaysia yang mungkin terlalu bangang dengan gagasan 1 malaysia yang telah di bangangkan.Pada ketika tahun 1990 hingga tahun 1998 siapa yang lantik Anwar sebagai Menteri Kewangan kalau Anwar tak tahu pasal ekonomi?

Yang lain semua jadi kepala hangguk pasal semua jadi kaki bodek.Mintak maaf pada kawan - kawan yang sensitif pada perkataan - perkataan sebab kalau korang nak yau ini lah yang di katakan CAKAP MACAM KELING......

kalau dulu masa Riz Khan tanya soalan Are You is Indian Man?dalam program TV Al-Jazeera konpom mangkuk ni tak dapat nak elak dari menjawab pasal Riz Khan bukan orang yang boleh di gertak.Tapi kalau Ally Iskandar , Johan Jaafar ataupun Zakiah Anas konpom tak berani nak tanya punyerr soklan cepu mas neh ...kah..kah..kah.

Sebab kalau Anwar tak tahu pasal Ekonomi takkan lah Mangkuk ni berani lantik di ke jawatan Menteri Kewangan,begitu juga dengan Pak Lah...Tak ke CAKAP MACAM KELING turrrr.............

Tiada ulasan: