Rabu, 25 November 2009

Wak Din bagi Nasihat paling bangang di abad ke- 21




Bila lemak dah tebal melilit kat kepala,tu yang buat kepala hotak jadi bangang tak boleh pikir apa ke benda pun maka satu nasihat paling bangang di alam maya telah di berikan oleh Wak Din Sembab kepada Tengku Razaleigh supaya mengundurkan diri dari mempertahankan hak rakyat khas nya mengenai royalti petroleum yang tela di lombong di perairan laut Negeri Kelantan Darul Naim.Royalti yang menjadi hak rakyat kelantan seperti mana yang telah termaktub dalam perjanjian yang di tandatangani oleh Tengku Razaleigh sendiri pada suatu masa dulu ketika beliau menjadi pengarah petronas.


Sememangnya Royalti sebanyak 5% telah di janjikan oleh kerajaan pusat di dalam perjanjian bersama kerajaan negeri kelantan yang mana pada ketika itu Negeri Kelantan di pimpin oleh Menteri Besar nya iaitu Dato' Asri Haji Muda.Ini semua di lakukan oleh Tengku Razaliegh pada ketika itu dan memang patut pun Tengku Razaleigh bertanggungjawab di atas pemberian Royalti tersebut.


Namun demikian berkata Wak Din dalam nasihat paling bangangnya kepada Tengku Razaleigh dalam sinar harian hari ini yang mana katanya;



Fikir masak-masak sebelum ketuai kaukus



KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah diminta meneliti semasak-masaknya sebelum bersetuju mengetuai kaukus petroleum yang ingin dibentuk pakatan pembangkang berhubung tuntutan royalti hasil minyak di Kelantan.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddn Yassin berkata, pada dasarnya Barisan Nasional (BN) tidak terlibat kerana terikat dengan prinsip parti.

“Eloklah Tengku Razaleigh teliti semasak-masaknya walaupun ia melibatkan Kelantan tetapi ini ditaja parti pembangkang dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri yang nak mengusahakannya.

“Jadi, kalau atas dasar yang biasa, biasanya kita tidak fikir sesuai tetapi saya percaya Tengku Razaleigh faham tentang itu dan kita serah kepada kebijaksanaan beliau untuk teliti sebelum buat keputusan muktamad. Saya fikir beliau orang lama dalam parti, dia tahulah keputusan apa yang dia nak buat,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita semalam ketika diminta mengulas kenyataan Tengku Razaleigh yang menafikan dakwaan Anwar bahawa beliau telah bersetuju mengetuai kaukus petroleum itu tetapi masih menimbangkannya. (sinar harian)


Tapi Wak Din lupa yang yang Mat Monggol pernah kelentong beberapa minggu yang lalu berhubung dengan pemberian Royalti minyak kepada Negeri Kelantan dan Terengganu. Ingat Tak lagi persidangan dewan rakyat pada 3hb November yang lalu apabila Mat Monggol menjawab soalan Ahli Parlimen Kubang Kerian YB Haji Sallahuddin Ayub apabila Mat Monggol meng"kelentong"kan bahawa;

"Pada masa ini tidak ada pengeluaran petroleum dalam kawasan perairan negeri Kelantan dan Terengganu. Oleh itu dari segi perundangan, kerajaan Negeri Kelantan tiada ada hak untuk menuntut pembayaran royalti petroleum seperti juga negeri Terengganu"

begitu lah kata - kata kelentong si Monggol yang susah nak di percayai lebih - lebih lagi perkataan Mat Monggol yang kat belakang sekali tu "seperti juga negeri Terengganu" pasal kelentong - kelentong ketua - ketua geng algojo United MuNkeE of Nervous Oldies memang senang kantoi sebab jarak kelentongnya pun tak jauh beberapa bulan dari kenyataan yang berlaku sebelum ini.

Oleh itu ada pesanan untuk Wak Din sebelum Wak terus menerus memberikan Nasihat bangang 1 malaysia kepada Tengku Razaleigh ,itu pun kalau Wak Din sempat membaca posting tapi Wak Din perlu lihat laporan dan gambar dalam keratan akhbar hari tu.


Dalam berita The Star 14/12/08 yang bertajuk "Govt agrees to body to handle oil royalty," gambar penyerahan cek wang royalti kepada Menteri Besar Terengganu telah disiarkan.

Govt agrees to body to handle oil royalty

KUALA TERENGGANU: The Government has agreed to the setting up the Terengganu Investment Authority, a sovereign wealth fund which will manage oil royalty payments to the state.

Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said the Cabinet had on Wednesday given the nod to the setting up of the authority with a starting fund of RM10bil.

“The Cabinet will continue to discuss the technical aspects of the setting up the fund at the next meeting,” he said after handing a cheque for RM408.6mil as part of the oil royalty to Terengganu Mentri Besar Datuk Ahmad Said here yesterday.

In good hands: Najib handing over the cheque for part of the oil royalty to Ahmad Said
in Kuala Terengganu Saturday. — Bernama

Kalau Wak Din tak nampak tolong lah pakai spek mata yang paling besar di dunia atau kalau lemak yang melilit kat kepala tu menutup mata Wak Din jadi elok lak Wak Din buat pembedahan untuk membuang lemak - lemak dan daging yang dah berbuku kat kepala yang membuat kepala Wak Din jadi bangang kaw - kaw tak boleh nak berfikir.

Tapi Kalau Wak Din buang lemak dan daging masih lagi bangang makna nya jadilah Wak Din Mr.Freddie Krueger Malaysia pasal dah ada bukti masih nak nafikan,bila ada orang yang bangkit untuk membela hak rakyat Wak Din pergi nasihat bangang maka elok lah Wak Din jalani pembedahan di amerika dan jadi Mr.Freddie Krueger..kah..kah..kah

Sepatutnya Wak Din jadi cam neh..kah..kah..kah baru boleh berfikir

Tiada ulasan: