Selasa, 1 Disember 2009

Demontrasi Bukan Budaya kita? Pesanan ini di bawa oleh Demokrasi.fm





kali ini melalok melaporkan berita yang amat tepat sekali dari kelantan






BANTAH -Utusan Melalok



KOTA BHARU-Lebih 1,000 rakyat Kelantan yang menggelarkan diri mereka Jemaah Rakyat Prihatin Kelantan berhimpun di pekarangan pejabat Menteri Besar di Kota Darul Naim semalam.


Perhimpunan itu bertujuan menyerahkan memorandum mendesak Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meletakkan jawatan. Ini berikutan isu doa Nik Abdul Aziz supaya Allah memusnahkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan UMNO.






Hello !!! pada brader - brader yang sedang memegang bendera,hello pada kakak - kakak yang pakai tudung kaler merah jambu, apa khabar - apa khabar? tak lama dulu kalau tak silap ada mereka - mereka dari geng United MuNkeE yang menganjur satu forum di dewan kelab sultan sulaiman yang bertajuk DEMONTRASI BUKAN BUDAYA KITA.



Tapi hari ini kita saksikan sendiri tak segerombolan mana geng - geng United MuNkeE sedang berkumpul di depan pejabat MB kelantan sedang berdemo bukan menentang kezaliman atau kekejaman,tapi apa kah yang mereka demokan?



yeah!! itu dia mereka sedang berdemo menentang DOA!!! apa dia DOA? kah..kah..kah Woitt!!! MuNkeE - MuNkeE!! takde benda lain dah ke yang korang nak demo?? kalau kami aktivis - aktivis kat sini berdoa menentang I.S.A tapi geng United MuNkeE sedang berdemo melawan DOA Tuan Guru....Woitt!! Lawak apa nie??? korang betul ke tak betul?? kah..kah..kah



kalau aktivis - aktivis PAS berdemo dengan laungan Takbirr!!! tapi geng - geng MuNkeE berdemo dengan selawat,err..bagus...bagus...bagus ada perbezaan kalau tak nanti orang kata meniru lak ye tak.


Tapi yang bestnya di sini cuba kita saksikan perbezaan gambar - gambar di bawah.






Puh! bersemangat lagi kakak - kakak kita nie..keh..keh..keh






Apa sal nie? muka tak ceria...apasal? takut kena sambar petir ke?? kah..kah..kah



Bila ada nya satu - satu demontrasi yang pasti ada dan tak terkecuali adalah pihak polis,kerana selalunya mereka lah yang akan mengekang kemaraan para demonstran.Tetapi gambar - gambar di bawah memberikan satu situasi yang amat menarik sekali.





Kalau Dalam Demonstrasi polis akan bertidak dengan cekap sekali menangkap para demonstran



Woitt!! abang polis aper bikin??? mana gari? mana S.B ? mana Water Canon,Tear Gas?

Dalam satu - satu Demonstrasi mesej ada lah yang paling penting sekali untuk di sampaikan kerana mesej bantahan selalu kita menentang kezaliman dan ketidakadilan dalam sesuatu hal contohnya seperti tahanan tanpa bicara yang di tahanan dalam I.S.A,seperti juga bantahan terhadap PPSMI,tapi mesej bantahan geng - geng United MuNkeE ini cukup berbeza sekali dan selalunya yang berani menyampaikan mesej adalah anak - anak muda tapi yang membawa mesej ini terdiri dari tua - tua bangka yahng tak sedar diri kah..kah..kah....




lihat gambar di bawah.


Mesej demonstrasi yang di bawa oleh anak - anak muda adalah menentang kezaliman I.S.A







Tapi Mesej yang di bawa oleh tua - tua bangka tak sedar diri ini ialah menentang DOA..


Kalau geng United muNkeE berdemo bilangannya cuma 1000 orang (Padahal tak sampai pun) tapi kalau rakyat 1 malaysia demo bantah I.S.A bilangannya 100,00 orang,hairan betul geng - geng United MuNkeE selalu berdemo menentang benda yang pelik - pelik.Lihat apa yang di tentang oleh geng United MuNkeE ialah Doa Tuan Guru kepada Mat Monggol yang telah menzalimi rakyat kelantang dengan merampas royalti minyak dari kerajaan negeri.Hadoi....lawak...lawak...kah..kah..kah


Tuan Guru berdoa kerana Mat Monggol dah rampas hak kerajaan negeri yang geng united MuNkeE pulak pergi lawan DOA Tuan Guru,apasal? menggelabah sangat neh??Kah..kah..kah..Woitt!!! yang teraniaya tak nak sokong,yang menganiaya pulak di sokong??memang sah MuNkeE...MuNkeE...MuNkeE.......



Ini Kah mesej sebenar geng United MuNkeE yang senang berdemo depan pejabat Tuan Guru?

Apa yang pasti di sini ialah geng - geng United MuNkeE berdemo di depan pejabat Tuan Guru telah di terangkan sebab - sebabnya dalam Utusan Melalok di dalam gambar yang paing atas sekali.Tak payah cerita pun kita dah tahu kalau tidak takde la kita tengok muka kakak - kakak UMNO kita tu berdemo sampai naik purple.

Tetapi apabila melihatkan fenomena ini kita akan terkenangkan kisah pada tahun 1969 dan 1974.Pada ketika itu kita akan lihat seorang bakal pemimpin berkaliber yang bernama Dr.Mahathir sedang memimpin satu kumpulan besar Mahasiswa berdemonstrasi mahu mendesak supaya Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman Meletak jawatan.

Tanpa meminta restu dari pemimpin Mahasiswa iaitu Anwar Ibrahim,Dr.Mahathir memimpin demonstrasi itu berhari - hari di sepanjang jalan Tun Perak,Jalan Raja dan Jalan Batu,Tunku Abdul Rahman akur dengan Tunjuk Perasaan itu dan meletak jawatan.Sehinggalah Mahathir di terima masuk semula ke dalam UMNO dan Menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Pada 1974 di kelantan, Dr.Mahathir sekali lagi memimpin satu pasukan tunjuk perasaan membantah tindakan Dato' Asri Haji Muda memecat MB kelantan iaitu Dato' Nasir dari PAS dan mengusul Undi tak percaya untuk memecatnya dari jawatan Menteri Besar sehinggalah kelantan kacau bilau dan di isytiharkan darurat.

Tapi hari ini Mangkuk ayun ini boleh berkata"Demonstrasi jalanan bukan kita"

Kalau jumpa ular kasi bedal kepala mahathir dulu.

Tiada ulasan: