Khamis, 3 Disember 2009

Lagi - lagi Kelanunan Melayu !!!




Isu ketuanan Melayu hangatkan persidangan Dewan Rakyat

Isu Ketuanan Melayu menghangatkan Dewan Rakyat sehingga mencetuskan pertikaman lidah antara beberapa Anggota Parlimen.

Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia terpaksa campur tangan untuk menenangkan keadaan yang mula kecoh selepas isu itu dibangkitkan oleh M.Kulasegaran (DAP-Ipoh Barat).

"Tolonglah Yang Berhormat, setiap kali berhujah, mestilah berhujah seperti seorang ahli Parlimen, bukan seorang ahli politik.


Tuan speaker ada pergi sekolah ke tak de pergi sekolah? yang kat Dewan Rakyat tu semua ahli apa kalau tak ahli politik? kalau nak jadi ahli Parlimen kena la jadi ahli politik,hadoii!!! malang dewan rakyat kita di pengerusi kan oleh seorang speaker yang cukup bangang.


kata speaker ngok ni lagi;

"Apabila bersikap sebagai ahli Parlimen, ahli Yang Berhormat akan ingat dengan peraturan mesyuarat, jangan sama sekali menzahirkan perkataan yang menggamit reaksi negatif dari kawan sebelah.

"Kalau mahu bercakap seperti ahli politik, buat di luar, bukan dalam waktu perbahasan, tolonglah ini mesyuarat ahli-ahli Yang berhormat, jadi jangan timbulkan lagi perkara begini, Ipoh Barat,” kata Pandikar Amin.


Kalau dah kat luar pun nak cakap pasal politik asyik kena liban dek polis pun tak guna.Ketuanan Melayu telah meletakkan orang melayu ni takl ubah macam hantu saka ataupun hantu raya yang perlu bertuan.


Tapi tak payahlah nak kelentong melayu,apa yang sebenarnya berlaku adalah ketuanan UMNO bukan ketuanan melayu seperti yang di kelentong dek diorang.Bila dah kelentong akan ketuanan maka rakyat melayu pun jadi bengang.Ayuh!!! ramai - ramai rakyat 1 malaysia anda di seru supaya menderhaka kepada Ketuanan UMNO atau ang lebih tepat lagi Ini semua adalah ketuanan Mat Monggol .

Apa yang nak di risaukan akan penderhakaan kita,sebab kita bukan menderhaka pada raja.Kalau pun kita menderhaka pada raja kita cuma menderahaka kepada Raja UMNO.Sejarah telah memperlihatkan kepada kita bahawa Datuk laksamana Bentan pernah derhaka kerana membela keadilan oleh itu mengapa tidak kita?


Tiada ulasan: