Sabtu, 5 Disember 2009

KELENTONG SAMPAI KAW - KAW : SATU LAGI PROJEK GENG UNITED MUNKEE




PASTIKAN RAKYAT TERSEKSA DENGAN GST

KERAJAAN BN jelas bersungguh-sungguh merancang dengan mengkelentong rakyat memperkenalkan cukai barangan dan perkhidmatan (Grocer & Service Tax).

Untuk tujuan itu Akta Cukai Barangan dan Perkhidmatan bagi menggantikan cukai perkhidmatan dan jualan yang bakal memberikan satu lagi bentuk kesengsaraan kepada rakyat 1 malaysia akan dibentangkan pada akhir sidang Dewan Rakyat yang kini sedang berjalan.Yang pastinya wira - wira Pakatan akan menentang dengan hebat Akta ini kecuali Zulkifli Noordin.

Pembentangan akta untuk bacaan kali pertama itu dikatakan akan membolehkan orang ramai memberikan maklum balas tapi "confirm" ramai yang tak suka punya kalau tak caya cuba buat kaji selidik pada rakyat 1 malaysia dan tanya pada mereka siapa yang suka kena cukai? apa sahaja yang di beli termasuk sabun breeze sekalipun akan di kena kan cukai,nampaknya akta ni di reka semata - mata nak menggemuk kan dan membuncitkan perut - perut geng - geng United MuNkeE . Malah jika ada keperluan, kerajaan bersedia melakukan pengubahsuaian agar ia menepati kehendak rakyat itu pun kalau rakyat tak berdemonstrasi membantah dengan penambahan cukai ini kalau tak alamat kena maki hamun lah Mat Monggol dengan Wak Din laki bini.

Tetapi belum dibentangkan di Parlimen sudah ada suara-suara sumbang untuk mempolitikkan isu GST ini pasal beruk - beruk sumbang yang kat dalam kerajaan Mat Monggol ni suka nak bangangkan rakyat dengan perkataan - perkataan macam GST ,dan kelentong Rakyat dengan nama GST ni ,cakap je la semua barang dan perkhidmatan nak kena cukai sampai naik RapidKL pun kena bayar lebih atas sebab GST. Walhal pergi mampuslah dengan 143 negara telah melaksanakannya kalau diorang bangang dan suka menyuahkan rakyat tak payah lah korang pun nak ikut jadi bangang . Di ASEAN pula hanya tiga negara iaitu Malaysia, Brunei dan Myanmar yang belum melaksanakan sistem percukaian ini kerana kita patut mencontohi Brunei dan Myanmar yang tak menyusahkan rakyat nya dengan cukai - cukai yang mengarut.


Berapa punya bangang la korang kalau nak bagi senang hati rakyat tak payah bagi cukai!!!

Tiada ulasan: