Ahad, 6 Februari 2011

Amerika tetap mahu mengekalkan proksi meskipun dengan pemergian mubarak


Perancangan Amerika berjalan dengan cukup licik,bagai terlepas dari mulut buaya tapi masuk ke mulut naga.perancangan zionis israel mahu mesir terus berada dalam kekuasaan mereka walaupun dengan pemergian mubarak.Kini seorang proksi lagi di letakkan bagi meneruskan kekuasaan mereka.

Dengan meletakkan Omar suleiman sebagai pengganti mubarak ini di lihat sebagai meneruskan penguasaan mereka terhadap mesir.siapa yang tak kenal dengan Omar Suleiman.Barua Zionis yang menjadi penyeksa kepada tahanan - tahanan politik ikhwanul muslimin.

Dalam kenyataan terbaru Amerika telah menyatakan sokongan terhadap Naib Presiden Mesir iaitu Omar Suleiman tetapi rakyat mesir menolak keputusan berkenaan dan terus menerus Revolusi hari ke-12.

Omar Suleiman, dan peralihan politik yang memimpin, menyeru agar proses reformasi di jalankan secara tertib. Dasar itu, dibuat jelas oleh Hillary Clinton di Persidangan Keselamatan Munich.

Ia Adalah tanda terbaru dari langkah-langkah oleh AS dan ahli-ahli senior tentera Mesir mengeluarkan Presiden Hosni Mubarakdari mesir di samping cuba untuk mengurang kan keganasan polis terhadap para demonstran.

Mubarak pula di jangka akan mengundur kan diri sebagai pemimpin parti demokratik kebangsaan NDP dan melantik anak sulungnya iaitu Gamal sebagai pemimpin yang baru.Manakala Hossam Badrawi pula di lantik sebagai setiausaha agung parti.

Media Massa, mengumumkan petang kelmarin,tentang pengunduran Mubarak yang mungkin dilihat sebagai tanda kelemahan Mubarak dan hanya akan memperkuat tuntutan demonstran bertekad untuk menggulingkan nya.

"Ada tekanan yang kuat dari masyarakat mesir, terutama yang menghadapi seperti satu cabaran, yang akan cuba untuk menggagalkan atau memotong proses untuk mengejar agenda mereka sendiri, itulah sebabnya mengapa saya fikir sangat penting untuk mengikuti proses peralihan yang diumumkan oleh kerajaan Mesir.

Sebenarnya dipimpin oleh wakil presiden Omar Suleiman, "kata Clinton naib presiden Amerika yang bercakap dalam pada persidangan majlis tahunan diplomat dan pemimpin perniagaan.Ini menunjukkan Omar suleiman juga adalah barua kepada zionis amerika.

Dalam meneruskan demonstrasi hari ke-12 para demonstran berteriak menolak perlantikan omar suleiman sebagai pengganti Mubarak dan menuntut satu pilihanraya yang telus dan adil di adakan.

Tiada ulasan: