Khamis, 10 Februari 2011

laporan terbaru Revolusi Rakyat Mesir Hari Ke -17



di Kaherah Mesir hari ini penunjuk perasaan terkejut dan terbukti banyak laporan Khamis salah apabila mengumumkan Hosni Mubarak dalam ucapan di televisyen bahawa ia tidak akan mengundurkan diri dari kerusi presiden atau meninggalkan negara tersebut. Sebaliknya, ia menyerahkan kuasa kepada Naib Presiden Omar Suleiman.
Ratusan ribu demonstran pro-demokrasi dijangka akan berarak ke jalan-jalan kota Kaherah dan kota-kota Mesir yang lain pada hari Jumaat, dalam apa jua cara yang boleh menjadikan Revolusi
harapan Para demonstran 'akan pengunduran diri Presiden Hosni Mubarak pada hari Khamis Mubarak, dalam ucapan 17-minit di televisyen, mengatakan dia bertekad akan tetap berkuasa hingga September ini.
Mubarak juga mendak bahawa menyerahkan Tugas Presiden kepada Naib Presiden nya Omar Suleiman adalah sebagai satu jalan keluar dari krisis yang di hadapi oleh mesir sekarang ini. dan Kononya kata Mubarak "mewujudkan tuntutan disuarakan oleh warga pemuda dan ... tanpa mengabaikan perlembagaan dengan cara menjamin kestabilan masyarakat Mesir ".
Namun belum pun Mubarak habis berucap Para Demonstran di Dataran Tahrir terus Berteriak dengan Kuat dengan memaki mubarak "Berambuslah Keldai!"
Rabab Al Mahdi, seorang profesor di Universiti Amerika di Kaherah, berkata bahawa tahap kemarahan dan kekecewaan Para Demonstran di Dataran itu "belum pernah terjadi sebelum ini".
"Hal ini meletakkan kita ke dalam situasi kusut yang boleh berubah kepada pertumpahan darah pada bila-bila masa," katanya, sambil menambah fakta Mubarak "selama lebih dari 10 minit, sedang hanya berbicara tentang dirinya sendiri

1 ulasan:

ibnuyassir berkata...

Ar Rayah World News

Mubarak Berundur, Khilafah Akan Kembali

http://ibnuyassir.blogspot.com/