Rabu, 1 Jun 2011

BERITA TERGEMPAR UNTUK LEPASAN UNIVERSITI !

SKIM LATIHAN SATU MALAYSIA BANTU SISWAZAH - Melalok


Najib Razak hari ini melancarkan Skim Latihan satu Malaysia yang bertujuan membantu para siswazah mendapat pekerjaan yang sesuai dengan kelayakan mereka.

Di bawah skim tersebut, siswazah yang tidak mendapat kerja dalam tempoh enam bulan selepas tamat pengajian berpeluang menerima latihan dengan syarikat-syarikat milik kerajaan selama setahun.


PENGAMBILAN SLSATUM BERMULA JULAI - melalok

Skim Latihan satu Malaysia yang dilancarkan oleh Najib Razak hari ini akan memulakan pengambilan 3,000 graduan mulai Julai ini bagi fasa pertama.

Nor Mohamed Yakcop berkata, latihan untuk kumpulan kedua melibatkan 5,000 graduan pula dijadualkan pada September ini.

"Kumpulan kedua tidak terhad kepada syarikat milik kerajaan tetapi turut melibatkan syarikat korporat yang besar. Iklan pengambilan akan dikeluarkan dalam masa terdekat," katanya .




LSS:Halamak! ini betul - betul berita buruk! lebih buruh dari cuaca buruk! Ini adalah tanda - tanda awal menunjukkan ekonomi negara nak jatuh menjunam! Ini tanda ekonomi dah mula nak meleset, bahaya ni woit!


Korang tengok! ini baru 5000 takde kerja yang "graduate" tahun - tahun sebelum tu tak leh cakap lagi.Agaknya ada berapa puluh ribu graduan yang terpaksa jadi buruh paksa di ladang - di ladang anggur seluruh malaysia?


agak - agaknya berapa lama graduan - graduan ni di suruh tanam anggur? apa punya terok lah lah kerajaan gerombolan,baru itu hari kasi hentak kepala rakyat 1 malaysia dengan minyak naik harga,harga barang makan naik harga,tarif elektrik pun naik harga!


Sekarang lagi terok! mana -mana graduan keluar 'U' terus takde kerja?? ini betol - betol terok! itu pasal dulu duit rakyat pergi beli Kapal Selam "second hand" berpuluh - puluh juta pastu takleh nyelam!


Ada 12 bilion kasi rentung dalam PKFZ! kalau tak duit ni boleh digunakan untuk naik kan ekonomi negara dan seterusnya mewujudkan peluang pekerjaan untuk anak - anak muda lepasan Universiti! tak pun sebagai suntikan untuk graduan - graduan buat modal ekonomi!


Apesal bangang sangat! apesal bodoh sangat macam PAPA GOMO dan PARPU KARI!



JANGAN LUPA!



Tak lama lagi gerenti anda mangkok ayun yang akan kata


-Jangan Pilih Kerja


-Graduan kurang bijak ketika di temuduga


-graduan tak sopan semasa ditemu duga


KEMUDIAN:
akan ada syarikat kroni yang akan mengaut untung dengan mengambil dana dari kerajaan
untuk memberi apa yang mereka kata latihan untuk temu duga kalau 4 tahun masih tak cukup terlatih pergi mapoooslaa nak belajar apa lagi kah kah kah


NOTA:
untuk selesaikan masalah inianak muda dan graduan yang menganggur sila turun ke kuala lumpur pada 9 julai nanti pada 9 julai ialah hari kemarahan rakyat!

Tiada ulasan: